Hvilket grafikkort???
Fra : HOLCK Energi

Dato : 11-04-04 19:26

Jeg anvender min pc til bl.a. Flysimulering MS flightsim 2004. Jeg har
grafikkort GeForce 4 TI4200 128 MB (ASUS). min PC er med AMD 1800 samt 1024
MB ram, Processoren "lidt" gammel. Når der virkelig skal flyttes
billedinformationer Hakker billedet og framrate er helt nede på 4-5. Vil det
hjælpe kun at skifte grafikkortet, evt til hvilket eller kræves der en bedre
pc for at få en tilfredsstillende framrate?

Tak for evt svar.

Mvh Hans Jørgen

Fra : Saitek

Dato : 11-04-04 21:15

"HOLCK Energi" <holckenergi@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bedre
> pc for at få en tilfredsstillende framrate?

Du skal skifte dit grafikkort til et bedre. Det hjælper ikke meget at få en
hurtigere CPU hvis du beholder dit grafikkort, det kommer alligevel ikke til
at køre i de situationer du skriver om.

Et andet grafikkort vil være noget helt andet. Hvis du har råd kan det f.eks
være et GF FX5900XT. Ikke fordi det er det bedste der fåes men fordi det er
et meget hurtigt kort for få penge (1350) Men man skal have en
strømforsyning på min. 300-350W, check lige det.

Check så lige de sites ud hvor man tester grafikkort og sammenligner dem i
spil. Feks tomshardware eller nogle af de danske sider. Du kan regne med en
lignende forskel hos dig selv (relativ naturligvis da der anvendes meget
hurtige maskiner der yderligere hæver FPS)

Fra : Lars K.

Dato : 12-04-04 11:41

bare et lille tillæg, jeg køre selv med geforce 4 ti 4200 128mb, og har
ingen problemer i flgt 2004, selv ikke med alt det ekstra sat til, og det er
med en 2500 barton 512 mb dual channel ram, og det hakker ikke.

Fra : HOLCK Energi

Dato : 12-04-04 17:45

Hej
Er det svage led så alligevel min pc? Jeg har forskellige scenery
installeret i fs04, bl.a jylland med Billund og den nye terminal, det køre
med kun 5 framrate/sek, men ændre sig hele tiden.

Mvh Hans Jørgen

Fra : Lars K.

Dato : 12-04-04 21:37

hvad for et bundkort og hvilke typer ram køre du med?
her er forøvrigt et godt link til at få addon til flight sim 2004.
http://www.flightsim.dk/ , det er simpelthen en genial simulator

Fra : HOLCK Energi

Dato : 12-04-04 21:50

Ram er DDR Kingston PC2100, og bundkort er ASUS A7S333.
Mvh HJ

Fra : Lars K.

Dato : 12-04-04 21:55

det ser jo da godt nok ud, det jeg tænkte på var om du kørte med de gamle sd
ram, hvad med alle dine instillinger i windows, det er ikke sådan at du
bruger alle dine resurcer på noget andet?

Fra : HOLCK Energi

Dato : 13-04-04 15:09

Det ved jeg faktisk ikke, ej heller ikke hvordan de skal stå for ikke at
bruge overflødig resurser.?

Fra : N´far

Dato : 13-04-04 16:50

"HOLCK Energi" <holckenergi@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det ved jeg faktisk ikke, ej heller ikke hvordan de skal stå for ikke at
> bruge overflødig resurser.?

Med Ctrl/Alt/Delete åbner du Windows Joblisten. Her kan du så se CPU og
Memory "brugt"
til aktiv kørende programmer (også dem i baggrunden).
vh.

Fra : HOLCK Energi

Dato : 14-04-04 06:25

Tak for de mange svar, det hjalp mig.