Andet multimedie
bentjuul 3670
Xtension der kan batch resize importerede ~
Fra : Studio Smalbro

Dato : 09-04-04 17:01

Jeg har nogle bøger med en masse importerede billeder sat op i QuarkXPress 4
for mac. Jeg har brug for at ændre bøgernes format, og kan enten importere
alle billeder igen (stort arbejde) eller resize de importerede billeder
(lidt mindre stort arbejde) Findes der en xtension der kan, enten batch
resize alle importerede billeder eller på anden vis hjælpe mig?

Kh
Bjørn

Fra : Storm

Dato : 11-04-04 15:49

Studio Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> (lidt mindre stort arbejde) Findes der en xtension der kan, enten batch
> resize alle importerede billeder eller på anden vis hjælpe mig?

Hej Bjørn - Jeg ser ikke helt klart hvad du ønsker - men:
Hvis du vil resize et dokument i Quarkxpress 4 er der "Resize XT 3.1.5",
en Xtension der tillader dig at taste en procent end for skalering af
elementer på din side, eller hele siden samlet.
Har du den ikke sender jeg dig den gerne.

Hvis du efterlyser en Xtension der kan aflæse dine placerede billeder i
Quark og derefter resize billed-filerne til den nye ønskede
idealstørrelse, har jeg ihvertfald aldrig hørt om det.
Du kan selvfølgelig køre en batch på en billedmappe der skalerer hele
baduljen ned til f.eks. 70% - hvis det er det du vil?

Du kunne måske også levere pdf til tryk og herigennem lade Distiller
foretage din resizing. Hvis ikke det er meget kritiske billeder, har jeg
kun gode erfaringer med det.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Studio Smalbro

Dato : 16-04-04 15:59

Hej Nina
Tak for rådet! Det ser lovende ud!

Kh
Bjørn

Fra : Storm

Dato : 16-04-04 20:32

Studio Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> Hej Nina
> Tak for rådet! Det ser lovende ud!

Hej Bjørn - Øh - hvad ser lovende ud - du må da forlængst have fået løst
dit problem - eller har du været på langfart

--
Venlig hilsen Nina Storm