Bredbånd i Ejendommen
Fra : Brian Christensen

Dato : 08-04-04 17:59

Vi skal til at have Bredbånd i vores ejendom. Der kommer konsulenter fra
følgende firmaer og fortæller om deres løsninger : Netconnexion,
Kabelnettet. Jay.Net og Cirque. Er der nogle der har nogle erfaringer med
disse firmaer ?
Jeg har læst en del om Kabelnettet og det lyder ikke særligt godt.

http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup Service in the World! >100,000 Newsgroups
---= 19 East/West-Coast Specialized Servers - Total Privacy via Encryption =---

Fra : TommyF

Dato : 09-04-04 22:06

On Thu, 8 Apr 2004 18:59:26 +0200, "Brian Christensen" <bch@e-mand.dk>
wrote:

> [...]
>disse firmaer ?
>Jeg har læst en del om Kabelnettet og det lyder ikke særligt godt.

Vi er ca 50000 medlemmer der har fået Cirque/fascom til at lave vores
net, og det er 2*45MBit, men reel er der måske kun 32000 opkoblet.
Men det virker perfekt efter lidt opstarts drillerier, og jeg kan DL
med op til 3.7MB/sek fra de bedste serverer.
---
Brøndby
http://tommy-friis.dk/

Fra : zxcv

Dato : 10-04-04 10:01

TommyF wrote:

> [...]
> Men det virker perfekt efter lidt opstarts drillerier, og jeg kan DL
> med op til 3.7MB/sek fra de bedste serverer.
Hold jer væk fra kabelnettet.dk. De er billige, men kvaliteten er
derefter. Prøv at google efter kabelnettet og se hvad der har været af
jammer over dem.

Fra : chr

Dato : 10-04-04 15:04

"Brian Christensen" <bch@e-mand.dk> wrote in message
> [...]
> disse firmaer ?
> Jeg har læst en del om Kabelnettet og det lyder ikke særligt godt.

Spørg om deres QoS (Quality of Service), og om hvordan i sikre at 10% af
brugerne IKKE bruger 90% af båndbredden ved feks at bruge P2P programmer,
ping tider etc etc...

Chr.

Fra : Bach|DK|

Dato : 10-04-04 16:19

> [...]
> med
> disse firmaer ?
> Jeg har læst en del om Kabelnettet og det lyder ikke særligt godt.

Er arrownet tilgængelig i jeres område? Hvis det er tilgængeligt, så er
det i hvert fald værd at overveje.

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 11-04-04 15:44

Prøv at kigge på www.dbnet.dk - det er en ganske god løsning de kan levere.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Brian Christensen

Dato : 11-04-04 21:16

Ja det ser godt ud, men jeg tror man har valgt de andre fordi det ikke må
koste noget. Jeg ville helst have 10mb linje, men vi er ca. 260 lejlighedder
som skal stemme om det.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 12-04-04 10:30

"Brian Christensen" <bch@e-mand.dk> wrote in news:4079a789$1@127.0.0.1:

> Ja det ser godt ud, men jeg tror man har valgt de andre fordi det ikke
> må koste noget.

Så bliver kvaliteten nok også derefter.

> Jeg ville helst have 10mb linje, men vi er ca. 260
> lejlighedder som skal stemme om det.

Prøv at invitér DBnet ud til en præsentation - så kan interesserede stille
spørgsmål osv.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : F.Larsen

Dato : 13-04-04 22:52

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> wrote in message
> Prøv at invitér DBnet ud til en præsentation - så kan interesserede stille
> spørgsmål osv.

Har lige fået indkaldelse til genereal forsamling til vor boligforening hvor
der ligger et forslag om bredbånd fra DBNet <http://www.dbnet.dk>
Lokalnettet er 10Mbit - materialet næver ikke noget specifikt om størrelsen
af internet forbindelsen. De kommer ud og præsenterer løsningen
(TV/Telefon/internet) på GF.

Nogen der har erfaring med dem ?

Hvordan sikre man sig at man fremover kan få internet til en konkurence
dygtig pris (i dette tilfælde 295,- md). Det lyder fint nu - men man binder
sig jo kraftigt til en enkelt leverandør.

--
Flemming

Fra : Jens

Dato : 14-04-04 00:41

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
binder
> sig jo kraftigt til en enkelt leverandør.

Det gør man ved at foreningen tager højde for det i kontrakten.

Jens

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 14-04-04 19:57

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in

> [...]
> noget specifikt om størrelsen af internet forbindelsen. De kommer ud
> og præsenterer løsningen (TV/Telefon/internet) på GF.

Det netværk de installerer i ejendommen kører, så vidt jeg ved, 100Mbit -
men det er irrelevant, da i ikke kan kommunikere direkte indbyrdes over
switchen. I har hver et hul på 10Mbit ud mod nettet.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : F.Larsen

Dato : 14-04-04 23:48

> Det netværk de installerer i ejendommen kører, så vidt jeg ved, 100Mbit -
> men det er irrelevant, da i ikke kan kommunikere direkte indbyrdes over
> switchen. I har hver et hul på 10Mbit ud mod nettet.

Mit eget lokalnetværk kører kun 100MBit - så det passer mig fint.

Har kigget lidt på routere/firewall til at beskytte mit netværk men er meget
i tvivl om hvad man skal anskaffe. Har et lille netværk med 4 maskine hvoraf
en er server (mail/ftp/web).

Hvad med newsserver hos dbnet - er det noget værd ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 15-04-04 18:10

> Har kigget lidt på routere/firewall til at beskytte mit netværk men er
> meget i tvivl om hvad man skal anskaffe. Har et lille netværk med 4
> maskine hvoraf en er server (mail/ftp/web).

Det kommer an på hvad du vil ofre på det. Jeg ville personligt skaffe mig
en billig ethernet-ethernet-router der bare kan NAT'e og dumpe pakker til
bestemte porte - og så smide en software-firewall på maskinerne

> Hvad med newsserver hos dbnet - er det noget værd ?

Den har jeg desværre ikke hørt noget om. Andre der kender til den?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen