vedr.driverupdate Riva TNT 2 Ultra
Fra : Stein

Dato : 08-04-04 09:27

hey Ng.
ja...ved godt det er en gammel sag (host host) men vil hellere købe en ny
comp.frem for et nyt gfkort en gang.nå men jeg går ind på nvidia's side og
finder den nyeste driver,vælger install hvorefter mit xp kommer frem med
løftet pegefinger om at microsoft ikke har givet denne driver sit
'ok-stempel' samt en alenlang liste over mulige programmer som muligvis ikke
vil virke korrekt hvis denne driver installeres og jeg skal komme efter dig.

kan det virkelig være rigtigt at man ikke må lægge denne update ind eller
hur? kan der gå ged i det hele hvis jeg vælger at gøre det alligevel ?

vil gerne ha' lidt højere fps i cs og skal derfor bruge nyeste driver siger
de kloge.

mvh stein

Fra : Mig

Dato : 08-04-04 09:43

"Stein" <meldhede@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hur? kan der gå ged i det hele hvis jeg vælger at gøre det alligevel ?
>
> vil gerne ha' lidt højere fps i cs og skal derfor bruge nyeste driver

Normalt er der ikke problemer med driverne fra nvidia.com selvom de ikke er
Microsoft godkendt (hvem siger osse at det burde være et kvalitetsstempel??
De laver da nogle fejl hist og her.)
Du kan være uheldig at der går ged i det....mht fps i CS så er der andre
ting der spiller ind end lige de nyste drivere...man kan tweake forsk.
steder i cs og lign.så det er ikke sikkert, at det bare kan løses med en
nyere driver....Hvad indeholder resten af maskinen og har du ændret noget i
CS (fps_max) og lign. i config.cfg ??

Fra : Stein

Dato : 08-04-04 10:01

> [...]
er
> Microsoft godkendt (hvem siger osse at det burde være et

go' pointe der.kunne heller ikke få mig selv overbevist om at det skulle
være en dårlig ide at gøre

> Du kan være uheldig at der går ged i det..

håber det ikke.

> mht fps i CS så er der andre ting der spiller ind end lige de nyste
drivere...man kan tweake forsk.
> steder i cs og lign.

fortæl fortæl.-)

>så det er ikke sikkert, at det bare kan løses med en nyere driver..

støder bare på det igen og igen når man snakkker om højere fps - alle siger
nyeste driver

> Hvad indeholder resten af maskinen

det er en gammel slæde på 700 mhz / Compaq som skal byttes til et monster
engang når der kommer lidt flere $ på kontoen.-)

> har du ændret noget i CS (fps_max) og lign. i config.cfg ??

kun : fps_max "100" men jeg får kun 25-30 fps

mvh stein.

Fra : No1

Dato : 11-04-04 16:19

> kun : fps_max "100" men jeg får kun 25-30 fps

Installer "min models" aka "high fps models", søg på google.

Kør i OpenGL (ikke Direct3d/DirectX!) 640x480. 16bit farver.

Find evt. forskellige andre commands at putte i din cfg som giver højere
fps/mindre lag. Man kan fx gøre sådan at dit eget våben ikke er synligt
i bunden af skærmen, røgen fra smoke-grens er mere simpel mm.