upload problem
Fra : anders

Dato : 07-04-04 19:20

Hej
Jeg har lige lavet en lille hjemmeside i FP2000, skulle så have den uploaded
hos TDC, men det var ikke lige til, jeg oprettede en hjemmeside hos TDC men
da jeg ikke kunne uploade ringede jeg til tdc support, men de ville ikke
hjælpe da det var webspeed som er min udbyder jeg fik så tag i webspeed,
de sendte så en manual hvori jeg kunne læse hvordan jeg skulle gøre, der
stod at jeg ville modtage User ID pr. mail og ligeledes Password, men det
har jeg ikke modtaget, ringede igen hvorpå jeg fik et ID navn. Nu kunne jeg
uploade til ftp://home20-upload.inet.tele.dk men jeg kan ikke se min webside
i html, altså http://home20.inet.tele.dk/dinegen , jeg ringede så til
webspeed igen, supporteren kunne godt se der var noget galt men nu vil han
have 250,-kr for at fortælle hvad jeg skulle gøre, eller kunne jeg selv læse
mig til det på deres hjemmeside, det syntes jeg at have gjort uden noget
resultat, måske det var en ide at skifte udbyder???
hilsen anders

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 07-04-04 22:21

"anders" <aol@oncablefjern.dk> wrote in message
> [...]
> mig til det på deres hjemmeside, det syntes jeg at have gjort uden noget
> resultat, måske det var en ide at skifte udbyder???

Har du husket at kalde din startside for index.html eller index.htm?

/Anders

Fra : Alzklaz

Dato : 07-04-04 22:26

> [...]
> mig til det på deres hjemmeside, det syntes jeg at have gjort uden noget
> resultat, måske det var en ide at skifte udbyder???

Home-serverne har så vidt jeg erindrer ikke FP-extension.

Hvad kalder du din index fil ? og har du eventuelt lagt den i en undermappe
inden du uploadede dine sider.

Måske du skulle prøve at læse dig lidt til hvad det med at lave hjemmesider
går ud på, inden du kaster dig over din ISP.
250,- for hjælp til at få det til at køre, er billigt taget i betragtning
hvad det ville koste at få en konsulent til at lave det for dig. Eller sågar
et kursus på AUC :)

Alt jeg kan sige er RTFM

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-04 22:55

"Alzklaz" <na@nospam.com> skrev :

>Home-serverne har så vidt jeg erindrer ikke FP-extension.

Derfor kan man godt oploade med FPs ftpfunktion, som der
tilsyneladende også er gjort.
--
Knud

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 07-04-04 23:04

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Derfor kan man godt oploade med FPs ftpfunktion, som der
> tilsyneladende også er gjort.

Så uploader den bare via FTP (som han også skriver)

Mikkel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-04 22:29

"anders" <aol@oncablefjern.dk> skrev :

>Nu kunne jeg
>uploade til ftp://home20-upload.inet.tele.dk men jeg kan ikke se min webside
>i html, altså http://home20.inet.tele.dk/dinegen ,

Har du en index.html eller index.htm liggende i roden af dit
websted, dvs. udenfor alle mapper?
--
Knud

Fra : anders

Dato : 08-04-04 11:51

hej, tak for interessen
jo, det er bare en lille side med 4 skiferie billeder på, jeg har læst på
deres opskrift, jeg har da også lavet websiden mistelten.dk og uploaded
uden problemer i samme program,men et andet web-hotel, så det er ikke helt
nyt for mig: Index filen hedder index.html og ligger selvfølgelig uden for
mapperne.
hilsen anders
ps jeg syntes godt nok det er dyrt, supporterne sidder der alligevel med
deres viden, og vi har betalt hvad vi skulle og lidt til.
hilsen
anders

Fra : Morten Davidsen

Dato : 08-04-04 16:51

"anders" <aol@oncablefjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ps jeg syntes godt nok det er dyrt, supporterne sidder der alligevel med
> deres viden, og vi har betalt hvad vi skulle og lidt til.
Jeg synes også det er lidt groft at de ligefrem tager penge for det ... TDC
er vist de eneste som benytter "sådanne" metoder.
Jeg synes dog at folk tager support lidt for givet. Folk mener de "betaler i
dyre domme", men det er egentlig meget lidt at folk betaler. Hvis alle folk
ringede til support, ville månedsprisen være væsentligt højere.

Mit forslag til dig ville nok være at droppe dit frontpage og opsætte det
med et almindeligt FTP-program, så får du lidt flere fejlinformationer.

Jeg vil dog gerne give dig ret i at TDC's hjemmeside er meget forvirrende.
F.eks. virker ingen af links'ne herunder >
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_hjem_home_sup_56690
Man ryger bare tilbage til hovedsiden....

/MD

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 08-04-04 22:49

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message

> [...]
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_hjem_home_sup_56690
> Man ryger bare tilbage til hovedsiden....

Ja deres side er ¤%/&% ikke god ... dette link virker dog:

<http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_hjem_home_s
up_56697>

Mikkel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 08-04-04 22:54

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> wrote in message

> Ja deres side er ¤%/&% ikke god ... dette link virker dog:

Der står iøvrigt også :

a.. Kontrollér at din startside er navngivet index.html. HUSK kun at
benytte små bogstaver i filnavne. Kontrollér ligeledes at din startside
(index.html) ligger i roden af dit Homeserver bibliotek

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-04 23:22

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev :

>a.. Kontrollér at din startside er navngivet index.html.

index.htm fungerer også som startside.

Dog søges der først på index.html og findes den ikke, så går den
videre til index.htm.
--
Knud

Fra : anders

Dato : 11-04-04 12:01

Hej og tak fynbo

jeg prøvede straks dit svar og ganske rigtigt frac.dk optog straks min
hjemmeside og der var ingen problem med uploadningen se selv,
www.aol.frac.dk
hilsen anders