kan du ikke lige forklarer mig hvad man sk~
Fra : Michael Hagelquist

Dato : 06-04-04 21:03

kan du ikke lige forklarer mig hvad man skal have fat i hos cybercity ,når
man vil bruge deres standard router på adsl linien fra væggen med rj11
stikket , er der adsl modem indbygget i standard routeren de leverer med dit
abbonnement idag ???? håber på et svar snart god påske, teknikeren kommer
og laver rj 11 væg stikket og så kobler jeg standard router til rj11 ibegge
ender væg+router(adsl modemet?) ....kan man kun tilslutte en pcer til
standard routeren på forhånd ved levering af startpakken......man får ikke
adsl modem og routeren hos cybercity HVER FOR SIG?????? eller er det en boks
BOX

tak for svar god påske

michael
skive

har lige meldt mig til cybercity?????

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 06-04-04 21:09

"Michael Hagelquist" <mh@post9.tele.dk> wrote in message

> adsl modem og routeren hos cybercity HVER FOR SIG?????? eller er det
en boks
> BOX

Hvem har sagt at du får modem ? Hvis du har fået en router skal du jo
ikke bruge et modem

Mikkel

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-04-04 22:21

Mikkel Gottlieb <mikkel@energuitar.dk> wrote:

> Hvem har sagt at du får modem ? Hvis du har fået en router skal du
> jo ikke bruge et modem

Cybercitys router har indbygget ADSL modem.

--
Jesper Lund

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 06-04-04 22:42

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message

> Cybercitys router har indbygget ADSL modem.

De har da mere end en, men okay - du vil vel ikke også komme og fortælle
mig at han skal bruge begge dele på en gang .. uanset om det er 2
stykker hardware eller 1 skal han kun bruge den ene af delene ..

Mikkel

PS: Hvilken router er det der har indbygget modem ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-04-04 14:54

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev i en meddelelse
> De har da mere end en, men okay - du vil vel ikke også komme og fortælle
> mig at han skal bruge begge dele på en gang .. uanset om det er 2
> stykker hardware eller 1 skal han kun bruge den ene af delene ..

Jo, mange bruger såvel modem som router.
En router i sig selv er ikke nok, der skal være indbygget modem hvis den
skal bruges alene.

> PS: Hvilken router er det der har indbygget modem ?

Eksempelvis Cisco 677

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 09-04-04 13:48

> Jo, mange bruger såvel modem som router.
> En router i sig selv er ikke nok, der skal være indbygget modem hvis
den
> skal bruges alene.

Den er jeg ikke med på - enlighten me ...

> Eksempelvis Cisco 677

Snakker vi at der i Cisco677 er en feature til kunderne som hedder modem
eller router ?

Mikkel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-04-04 14:32

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> wrote in message
> Den er jeg ikke med på - enlighten me ...

Et modem sørger for at pille datapakkerne ud af den modulerede ADSL-strøm.
En router router pakkerne, dvs i de fleste hjemmenet laver den noget NAT

> Snakker vi at der i Cisco677 er en feature til kunderne som hedder modem
> eller router ?

Der er rent netværksmæssigt begge dele. Kunderne vil nok kalde den en
router, men det skal man ikke tage så tungt.
Så kan man skændes om hvad den præcise definition af en router og et modem
er, men eftersom der ikke er nogen autoritativ kilde kommer man ikke rigtig
nogen vegne. Det giver dog efter min mening praktisk mening at holde de to
funktionaliteter adskilt ordmæssigt.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 09-04-04 14:56

> Et modem sørger for at pille datapakkerne ud af den modulerede
ADSL-strøm.
> En router router pakkerne, dvs i de fleste hjemmenet laver den noget
NAT

Okay jeg var ikke klar over at det fungerede på den måde

> Det giver dog efter min mening praktisk mening at holde de to
> funktionaliteter adskilt ordmæssigt.

Enig - og jeg tror også spørgeren mener det på den måde - derfor mit
svar til ham (selvom jeg dog ikke så var klar over der der faktisk ER
modem i en router)

Mikkel

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-04-04 22:31

Michael Hagelquist <mh@post9.tele.dk> wrote:

> tak for svar god påske

Tag lige og læs det her
http://www.usenet.dk/info/dk-oss.html#1.4
.... gerne inden påske.

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 11-04-04 02:28

>kan du ikke lige forklarer mig hvad man skal have fat i hos cybercity ,når
>man vil bruge deres standard router på adsl linien fra væggen med rj11
>stikket
[...]

Cybercity leverer det hele?

Til rå kobber skal kun bruges en telefonledning, routeren, et netkabel
og en PC.
Til delt kobber og gør-det-selv skal bruges to telefonledninger, en
splitter, routeren, et netkabel og en PC.

> er der adsl modem indbygget i standard routeren de leverer med dit
>abbonnement idag ????
[...]

Ja, ellers ville det jo ikke fungere?

>kan man kun tilslutte en pcer til
>standard routeren på forhånd ved levering af startpakken......
[...]

Som standard kun 1 PC. Ellers køber og tilslutter du bare en switch og
så kan du have flere maskiner på.

>man får ikke
>adsl modem og routeren hos cybercity HVER FOR SIG?????? eller er det en boks
>BOX
[...]

Korrekt. En router med indbygget ADSL-modem.

/Henrik