E-Mail
webnoob 5265
Program til overvågning af flere email kon~
Fra : Anders K. Olsen

Dato : 05-04-04 19:14

Jeg har efterhånden fået skrabet flere forskellige email konti sammen, som
jeg skal holde øje med.

Jeg har engang set et program som kunne holde øje med forskellige email
konti, og så vise med et lille ikon nede i taskbaren, hvor mange emails der
lå på hver konto og ventede på at blive hentet. Er der nogen som kender et
program som kan noget lignende? Det skal altså ikke hente beskederne, men
bare tælle hvor mange der ligger på serveren.

Venlig hilsen
Anders

Fra : Peter Thomsen

Dato : 05-04-04 20:04

"Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> program som kan noget lignende? Det skal altså ikke hente beskederne, men
> bare tælle hvor mange der ligger på serveren.

Jo, blandt andet OE, og så komer der et lille brev nede i hjørnet når du har
fået mail... Du skal bare oprette alle dine mailkonti i programmet.

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "NOSPAM" if you want to mail me.

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 05-04-04 20:12

"Peter Thomsen" <herviljegikkehavereklamepost@NOSPAM_hotmail.com> wrote in
message news:n4icc.134587$jf4.7272297@news000.worldonline.dk...

> [...]
har
> fået mail... Du skal bare oprette alle dine mailkonti i programmet.

Jeg bruger rent faktisk OE i øjeblikket. Jeg vil også gerne fortsætte med OE
til mine private emails, men jeg vil gerne have adskildt de andre konti fra
mine private emailadresser. Derfor er OE sat op til kun automatisk at hente
post fra mine private konti. Det betyder, at jeg manuelt skal hente fra de
andre konti ind i mellem, og så var det jo at jeg gerne ville finde et lille
program som kunne vise mig om der lå noget på serveren inden jeg hentede
det.

Jeg ved godt, at OE kan sættes op til at lade mail blive liggende på
serveren, men den henter det stadig ned på computeren.

/Anders

Fra : Peter Thomsen

Dato : 15-04-04 20:15

> andre konti ind i mellem, og så var det jo at jeg gerne ville finde et
lille
> program som kunne vise mig om der lå noget på serveren inden jeg hentede
> det.

PP Mail Check er gratis og kan lige netop det du søger.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-04-04 20:14

"Peter Thomsen" <herviljegikkehavereklamepost@NOSPAM_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:n4icc.134587$jf4.7272297@news000.worldonline.dk...
> Jo, blandt andet OE, og så komer der et lille brev nede i hjørnet når du
har
> fået mail... Du skal bare oprette alle dine mailkonti i programmet.

Hvordan vil du have at det skal vise om der er post på serveren uden at
hente meddelelserne som der bliver spurgt om ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-04-04 07:41

Ivan V. Klattrup skrev i -dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan vil du have at det skal vise om der er post på serveren uden at
> hente meddelelserne som der bliver spurgt om ?

Det er ganske simpelt, jeg har lige checket på min pop3 serve om der ligger
mail og venter på at blive hentet.

|$ telnet localhost 110
|Trying 127.0.0.1...
|Connected to localhost.localdomain (127.0.0.1).
|Escape character is '^]'.
|+OK POP3 localhost.localdomain v2003.83mdk server ready
|user [brugernavn]
|+OK User name accepted, password please
|pass [password]
|+OK Mailbox open, 1 messages
|list
|+OK Mailbox scan listing follows
|1 2267
|.

Allerede når mailklienten har give brugernavn og password, så svare
pop3serveren at der ligger en mail og venter, jeg kan så sende en list [nummer
på mailen] og få at vide hvor stor den mail er.

Læs selv mere på http://www.ietf.org/rfc/rfc1939.txt

Ivar Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-04-04 20:10

Hej Anders K. Olsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg har engang set et program som kunne holde øje med forskellige
> email konti, og så vise med et lille ikon nede i taskbaren, hvor
> mange emails der lå på hver konto og ventede på at blive hentet.

Der findes adskillige gratis (dvs. ren freeware) mailtjekkere. Selv har
jeg i flere år anvendt Easy Notification
(<http://www.weberik.com/easynoti/index.php3>).

Der er ingen unødvendige fjollerier, hvorfor det ikke behøver at fylde
ret meget (hvilket det heller ikke gør.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-04-04 22:44

On Mon, 05 Apr 2004 20:14:02 +0200, Anders K. Olsen wrote:

> Jeg har efterhånden fået skrabet flere forskellige email konti sammen,
> som jeg skal holde øje med.

Kender problemet

> [...]
> kender et program som kan noget lignende? Det skal altså ikke hente
> beskederne, men bare tælle hvor mange der ligger på serveren.

Jeg bruger GKrellm2 på min box. Virke fortrinligt!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : rjtele2