Droppe database forbindelse?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 21-12-00 16:06

Jeg har en servlet applikation der opretter en række forbindelser til
en database (i øjeblikket MS SQL7). Jeg benytter Tomcat 3.2 på en NT4
platform til at afvikle servlet'en.

Når jeg stopper Tomcat serveren, så kan jeg se ovre på SQL serveren,
at der stadigvæk eksisterer forbindelser fra min servlet.

Hvad kan jeg gøre for at fjerne dem når jeg stopper Tomcat?

/Jørgen Ramskov
/Joergen Ramskov

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-12-00 08:18

Mig bekendt ikke noget. Men du kan kalde Connection.close() når du ikke
har brug for forbindelserne mere. Du kunne også lave en jsp side der
lukker dine forbindelser. F.eks. en beskyttet admin-side hvor man kan
trykke 'close application'.

-dennis

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 10:57

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 22-12-00 10:57

On Thu, 21 Dec 2000 17:01:47 +0100, "Soren Staun Jorgensen"
<ssj@get2net.dk> wrote:

>Husker du at kalde close() på din java.sql.Connection i din servlets destroy
>metode ??
>
>Det virker for mig, og jeg bruger samme opsætning ( dog bruger jeg Tomcat
>3.1 ).
>Så lang tid at servlet'en er oppe, står mit login som "sleeping", og når jeg
>lukker for Tomcat'en forsvinder spid'en !

Jeg bruger en connection pool, så det kan godt være det er der det går
galt...

/Jørgen

/Joergen Ramskov

Fra : smb

Dato : 22-12-00 13:23

"Joergen Ramskov" <t74fdbg001@sneakemail.com> wrote in message

> Jeg bruger en connection pool, så det kan godt være det er der det går
> galt...
>
> /Jørgen
>
> /Joergen Ramskov

Hvis du bruger en connection pool så er det ikke din servlet men connection
pool manageren der har forbindelserne, og så vil de naturligvis ikke
forsvinde når du stopper Tomcat og dermed dine servlets.

Servlets kan dog godt leve lidt længere tid end man regner med, hvis de har
clientrequest, kan de få lov til at færdiggøre disse. Hvis man vil lukke
databaseforbindelser som en servlet har optaget i dens init() metode, skal
man implementere destroy() metoden og deri lukke de forbindelser som
servlettet har, men da du skriver at det er en connection pool du bruger, og
den er brugt som en normal connection pool, vil det ikke hjælpe noget, du
skal i stedet se på de timeout værdier der er sat i din pool, for hvor længe
ne forbindelse der ikke bruges skal holdes åben.

Min erfaring skal siges bygger på Websphere App.server og DB2 connect til VM
/ AS/400 (iSeries), men går ud fra at connection pools virker på nogenlunde
samme måde med Tomcat og MySQL

mvh
Simon Møgelvang Bang
smb@edbgruppen.dk

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 22-12-00 14:18

<ssj@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Så lang tid at servlet'en er oppe, står mit login som "sleeping", og når jeg
>lukker for Tomcat'en forsvinder spid'en !

Du satte mig på sporet - jeg havde allerede en destroy, men det var
ikke altid at .close() blev kaldt...

Tak for hjælpen og glædelig jul

/Jørgen
/Joergen Ramskov