Forslag til nyt grafikkort
Fra : Morten Davidsen

Dato : 05-04-04 12:51

Hejsa,

Jeg har på nuværende tidspunkt et GeForce 4 - TI 4200 VIVO med 128 mb ram
Dette vil jeg gerne udskifte til et nyt grafikkort til max 1000,- kroner.

Jeg har følgende krav:
Der skal være TV-Out
Der skal være DVI-port
Det skal helst ikke larme alt for meget.

Hvilke forslag har I?
Jeg er ikke fastsat på at jeg skal have Nvidia eller skal have ATI, så alle
forslag er velkomne...

Jeg spørger om ovenstående da jeg synes mit GeForce 4 i visse spil er blevet
lidt langsomt og jeg er nødt til at sætte opløsningen ned til 1024x768 eller
800x600
Jeg kræver ikke at spil kan køre 1600x1200, men 1280x1024 er rart og
1024x768 er ok..

Håber I kan give mig lidt inspiration.

På forhånd tak

/MD

Fra : Brian Lund

Dato : 05-04-04 13:23

> Hejsa,
>
> Jeg har på nuværende tidspunkt et GeForce 4 - TI 4200 VIVO med 128 mb ram
> Dette vil jeg gerne udskifte til et nyt grafikkort til max 1000,- kroner.

1000 kr er ikke nok hvis det skal gå hurtigere... Sælg det gamle og put lidt
extra penge i stakken...

> [...]
eller
> 800x600
> Jeg kræver ikke at spil kan køre 1600x1200, men 1280x1024 er rart og

Hvis det skal være mærkbart bedre end dit nuværende kort skal du mindst op
og have et FX 5900 XT eller et Radeon 9800 (pro)... FX 5900 XT ligger
omkring 1500 kr, mens et 9800 pro kan fås for omkring 1800~1900 kr.

Jeg ved godt det er langt over dit budget, men hvis du ikke vil ofre de
penge så lad være med at købe noget nyt endnu...
Hvis jeg skulle vælge imellem et 5900 XT til 1500 eller et 9800 pro til
2000, ja så ville jeg spytte de 500 kr mere i da det yder en del bedre med
kvalitetsindstillinger slået til (FSAA pg ANI).

Brian

Fra : farmand

Dato : 05-04-04 16:53

Det kort du kunne få for 1000kr (eks rad9600) fra et år siden er kun faldet
ca. 180kr på et ÅR. Så når udviklingen og dermed prisen går som den gør pt.
skal du nok vente nogle mdr. endnu til det "nye" (et eller andet 3+ddr ram)
er kommet 'ordentlig' ud. Ellers vælg et rad9600xt selvom man næsten skulle
tro man betalte for en hel pc og du ikke får så mange fps mere end ti4200
men bedre grafik.

Mvh Morits