Radeon Pro / XT og GeforceFX XT og andre s~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 05-04-04 01:10

Hej med jer.

Hvad er bedre end det andet? Pro end XT elleer omvendt?

Er Radeon 9800 Pro bedre end Geforce FX 5900XT?

Jeg kan ikke lige huske hvilken andre serier såsom XT og Pro men hvis I ved
nogle flere serier/endelser må I meget gerne beskrive forskellen på disse
for jeg ved faktisk ikke hvilken serie/endelser hvad er forskelle. F.eks. et
SE-kort er billigere på samme måde som Geforce4 MX - en skrabet udgave.

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Jakob

Dato : 05-04-04 07:53

In article <4070a3c6$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
bart@tdcadsl.dk says...
> Hej med jer.
>
> Hvad er bedre end det andet? Pro end XT elleer omvendt?

Hos radeon er xt de hurtige modeller hvor det er omvendt hos nvidia

> Er Radeon 9800 Pro bedre end Geforce FX 5900XT?

Se her:

http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

og her:

http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-04.html

9800 pro er et hurtigere kort end 5900xt specielt når de forskellige
kvalli indstillinger anvendes som anti-aliasing (FSAA) og anisotropic
filtering. Det kører en debat om nvidia og radeon og det nyt halflife 2,
jeg vil ikke starte en religionskrig men valve siger at radeon
implementerer directX9 meget bedre end nvidia.

Jeg ville helt klart vælge et 9800 pro, men det er jo også dyrere end
5900xt, hvor man trods alt får meget hastighed for pengene.

MVH

Jakob

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-04-04 11:02

"Bart Bendtsen" <bart@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> SE-kort er billigere på samme måde som Geforce4 MX - en skrabet udgave.

Jeg opstiller lige serierne i rækkefølge, hurtigst øverst.

ATI Radeon
XT
Pro
Standard
SE

Nvidia Geforce FX
Ultra
Standard
XT

Som du kan se er de ikke helt enige.
Hos ATI er XT det hurtigste, mens XT er det langsomste hos nVidia.

Hos ATI skal man holde sige fra SE, Slow Edition som der siges.
Den er ret så handikappet i forhold til de "rigtige" kort.

Hos nVidia får man faktisk et ganske godt kort til prisen i FX 5900XT, men
det er dog langsommere end standard og Ultra.

NB: Hvis min opsummering af nVidia er forkert, er det fordi jeg har haft ATI
et godt stykke tid.

Fra : Zulu

Dato : 05-04-04 18:15

> [...]
et
> SE-kort er billigere på samme måde som Geforce4 MX - en skrabet udgave.

I prioriteret rækkefølge:

ATi:
XT
Pro