Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvordan bruger man TV-out?
Fra : J & P

Dato : 04-04-04 13:35

Hej i gruppen!

Jeg har et NVIDIA GeForce2 MX400 siddende i min computer.
Nu har jeg købt et TV-kort, og ville se, om jeg få vist det jeg har optaget
på harddisken på mit TV.
Jeg har opdateret driveren til grafikkortet i dag og har fået nogle flere
indstillingsmuligheder, men hvordan aktiverer man TV-out-udgangen?
Kortet har en S-VHS og en "line"-udgang. TV'et er tilsluttet "line"-udgangen
(ved ikke hvad det hedder korrekt), fordi jeg ikke har et så langt
S-VHS-kabel, men jeg ser kun sort skærm.
Styresystem: XP Pro (hvis det er vigtigt)

Skal jeg gøre andet? Duer det kun med S-VHS?
Video'en er optaget til anden side, og så ville jeg prøve at optage
"Forsvar" i aften og så se det på TV'et når jeg kommer hjem...

På forhånd mange tak for hjælpen.

--
Hilsen Jakob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-04 13:34

J & P wrote:
> Jeg har et NVIDIA GeForce2 MX400
> Jeg har opdateret driveren til grafikkortet i dag og har
> fået nogle flere indstillingsmuligheder, men hvordan
> aktiverer man TV-out-udgangen?

http://kortlink.dk/3f5 (.pdf reader påkræves)
-> "Using nView Multi-Display Modes"

> Kortet har en S-VHS og en "line"-udgang.
> TV'et er tilsluttet "line"-udgangen
> (ved ikke hvad det hedder korrekt),

Hvis det er et gult stik, som yderste til venstre her:
http://www.nvnews.net/reviews/xmicro_gf2mx/images/tv-out_s.jpg
- Så bør det virke.

> fordi jeg ikke har et så langt S-VHS-kabel,
> men jeg ser kun sort skærm.

Du har sikkert ikke aktiveret TV-Out, men det kan du
læse hvordan på mit første link.

> Styresystem: XP Pro (hvis det er vigtigt)

Betyder ingenting, driveren bestemmer hvordan man gør.

> Skal jeg gøre andet?

Ja, læse mit første link.

> Duer det kun med S-VHS?

Nej.

> Video'en er optaget til anden side, og så ville jeg
> prøve at optage "Forsvar" i aften og så se det på
> TV'et når jeg kommer hjem...

Det kan sagtens lade sig gøre.

--
Mvh.