Email Standarder (eml)
Fra : Casper Bang

Dato : 02-04-04 17:59

Hej,

Jeg har forsøgt at finde et mønster i hvordan mails ser ud (når jeg læser
dem med notepad), for at kunne lave applikationer til at læse dem og
fortolke indholdet.
De virker dog ikke altid logisk opbygget; nogle gange starter teksten altid
efter den første blanke linie, andre gange gør den ikke etc...

Findes der en standard for dette, eller HVORDAN finder programmer som
outlook ud af at læse dem?

Jeg håber dette er den rigtige gruppe, og at i kan hjælpe med nogle links
til noget dokumentation eller lignende.

MVH
~Casper Bang

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-04-04 19:16

"Casper Bang" <webmaster@secretsofwar_fjerndette_.net> writes:

> Findes der en standard for dette, eller HVORDAN finder programmer som
> outlook ud af at læse dem?

Ja, det gør der skam RFC 2822. Måske har du også interesse i
MIME-RFC'erne (2045-2049). Find dem fx på <http://rfc.sunsite.dk/>.

Outlook er dog ikke ligefrem det bedste eksempel på et program der har
god understøttelse for standarderne :-\

--
Jacob - www.bunk.cc
Accept people for what they are -- completely unacceptable.

Fra : Casper Bang

Dato : 02-04-04 21:57

> Måske har du også interesse i
> MIME-RFC'erne (2045-2049). Find dem fx på <http://rfc.sunsite.dk/>.

Hvilken standard skal jeg kende? Skal man sætte sig ind i alle standarder
for at kunne være sikker på at indkomne mails kan dekodes?
Det kan være jeg skal finde nogen som har kodet noget af det jeg skal bruge
i forvejen (skal fra en ASP side kunne udtrække subject, modtager og body
fra en eml fil)... har før haft søgt efter det uden held.

Fra : Britt Malka

Dato : 04-04-04 10:42

On Fri, 2 Apr 2004 22:56:59 +0200, "Casper Bang"
<webmaster@secretsofwar_fjerndette_.net> wrote:

>Hvilken standard skal jeg kende? Skal man sætte sig ind i alle standarder
>for at kunne være sikker på at indkomne mails kan dekodes?

Ja, både standarderne, og - ikke-standarderne, for som Jacob nævnte,
så følger MS-produkterne Outlook og Outlook Express IKKE standarderne.
De har lavet deres egen
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Casper Bang

Dato : 04-04-04 11:20

> Ja, både standarderne, og - ikke-standarderne, for som Jacob nævnte,
> så følger MS-produkterne Outlook og Outlook Express IKKE standarderne.
> De har lavet deres egen

hmm, det er jo bare skønt :/
Havde været rart hvis der var én standard at holde øje med :p

Men tak for hjælpen allesammen.... der er vist en del jeg kan gå i gang med
at læse nu.

Fra : Jesper Harder

Dato : 03-04-04 00:41

> Hvilken standard skal jeg kende?

Du er som minimum nødt til at kende dem som Jacob nævnte.

> Skal man sætte sig ind i alle standarder for at kunne være sikker på
> at indkomne mails kan dekodes?

Ja.

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>