Sapphire Radeon 9800XT 256mb Deluxe
Fra : biggar

Dato : 01-04-04 20:39

Hejsa.. jeg har købt det i subjekt nævnte kort som erstatning for mit
tidligere MSI 128mb geforce ti4800 kort... Jeg har installeret tweaker
programmet der fulgte med og leger lidt med instillingerne... Jeg må nok
indrømme at jeg måske ikke er 100% tilfreds med mit grafikkorts ydeevne...
Men jeg er også indforstået med at der måske er nogle indstillinger der skal
rettes lidt til først...

i Redline får jeg følgende informationer:

Cpu
-------
Model: Intel(R) Pentium (R) 4 CPU 2.53GHz
Version: Model 2, Stepping 7
Speed: 2526 MHz

Video
-------
RADEON 9800 XT
- Ram: 256 MB
- DAC: Internal DAC (400MHz)
- AGP: Disabled
- Mode: 1600x1200x32 (70 Hz)
RADEON 9800 XT - Secondary
- Not in use.

RedLine
-------
Version: 1.92
Installed: C:\Program Files\RedLine

File Versions
-------
RedLine.exe: 1.2
taskbar.exe: 0.16
GameUtil.exe: 1.21
GameUtil.dll: 1.21
regtwk.dll: 1.36

Jeg kørte 3dmark 03 på mit gamle ti4800 og fik omkring 1480 points... med en
smule oc'ing på kortet fik jeg omkring 1600... på det nye kort fik jeg
omkring 5700 points... efter en lille oc'ing får jeg nu omkring 6300... men
i oplysningerne kan jeg se at AGP blandt andet er slået fra... er det ikke
meningen jeg skal slå det til?.. Og i så fald, hvordan?.. Håber der er
nogen der kender Redline der måske kan give mig et par hints..

Min maskine er som der står en Pentium 4 2.53GHz, jeg har 1024mb pc2700 ram
og et et soyo bundkort der kan køre 8xagp.... så jeg håbede lidt at min
investering i radeon kortet var det der skulle til for at lave min maskine
til en "spillemaskine" igen...

Hvis jeg skal fortsætte min svada lidt endnu kan jeg sige at jeg da
umiddelbart er tilfreds med 3dmark 03 scoren, men jeg kender heller ikke så
meget til det... Derimod har jeg lagt mærke til markant "lag" i spil som
både FarCry og Battlefield Vietnam ved 1024*768 opløsninger... Burde mit
system ikke sparke lidt røv uanset grafik indstillingerne ved den
opløsning?.. i FarCry var "laggen" værst i en specifik bane, så jeg håber
nok lidt at det er mine spilindstillinger den er gal med....

Nåh, I har vel også andet at lave end at læse min post, så jeg må nok
hellere slutte her...
Hvis der er noget der skal uddybes for at kunne hjælpe, så skriv endelig,
men skær det lige ud i pap, da jeg som I måske har lagt mærke til ikke er
hundredemetermester i hardware.. =)

På forhånd tak...

----
Anders

Fra : LC

Dato : 02-04-04 11:42

Du skal installere driver til din AGP port der er på den medfølgende
drivercd til dit bundkort
Kig i din enhedshåndtering i emne med systemenheder og der vil du se at du
ikke har install. din AGP host til pci bridge
Mvh Lars

Fra : biggar

Dato : 02-04-04 17:37

> [...]
du
> ikke har install. din AGP host til pci bridge

Det har du jo ret i Lars... Kiggede lige.. anede ikke jeg skulle installere
de drivere... jeg hentede nogle nye drivere hos soyo, bla. agp drivere.. der
er 3 nye poster i systemenheder nemlig VIA CPU to AGP2.0/AGP3.0, VIA
Standard Host Bridge og VIA Standard PCI to ISA Bridge.. Er det
"tilstrækkeligt"?...

Skulle det så få tingene til at køre glidende eller er det først nu jeg skal
til at indstille mig ud af grafik-hakke-helvede?

Tak for hjælpen i øvrigt... =)

------
Anders

Fra : LC

Dato : 02-04-04 18:54

Nu skulle det gerne køre godt tjek med DXDIAG // I KØR I START