Andet multimedie
bentjuul 3670
Måske OT, og dog
Fra : Kim Larsen

Dato : 01-04-04 00:49

Hej i gruppen

Jeg kunne godt tænke mig en ny printer, jeg har før haft en HP 890C, men den
er udslidt, så nu skal der en anden til, men hvilken skal det være ?
Jeg vil fortrinsvis printe portrætter og andre billeder i foto-kvalitet, men
jeg vil ikke ofre en bondegård på det, man må godt være nærig
Jeg ved ikke hvilket mærke det sal være, og jeg ønsker ikke at starte en
religionskrig her, men jeg har ladet mig fortælle at Canon har overhalet HP,
men med tanke på hvad min gode gamle HP har givet mig, så jeg er ikke meget
for at vige fra det mærke, men......
Jeg agter at ofre et sted mellem 2500.- og 3000.- på sagen, og IKKE mere, så
spar mig for, jamen hvis du nu, det er hvad jeg har.

Kim Larsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-04-04 01:13

Kim Larsen skrev:

> [...]
> Canon har overhalet HP, men med tanke på hvad min gode gamle
> HP har givet mig, så jeg er ikke meget for at vige fra det

Tja, jeg ville nu nok sige Epson, men forleden fik jeg et tilbud
fra Goecker, som måske lige var noget for dig.
<http://webshop.goecker.dk/vare/CAND9100>. Den skulle efter sigende
være 30 % under normalpris. (Tilbudet gælder så længe lager haves).

Canon I990 får også meget ros. Den skulle give nogle meget varme
og behagelige farver pga. en rød farvepatron. Det er dog "kun" en
A4-printer og den koster lige omkring 3000,-
<http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=69710>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-04-04 01:19

Thomas G. Madsen skrev:

> <http://webshop.goecker.dk/vare/CAND9100>.

Åhh, så lukker de bønder ned for natten i samme minut man sender
indlægget. Jeg har lige været derinde og kigge!
Nå, men det drejer sig om en Canon i9100, som de sælger til 2.795,-.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-04-04 06:30

On Thu, 01 Apr 2004 02:13:18 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Tja, jeg ville nu nok sige Epson, men forleden fik jeg et tilbud

Får Epson ikke let tilstoppede dyser, hvis den ikke bruges hver dag?

Kurt Brixen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-04-04 12:44

Kurt Brixen skrev:

> Får Epson ikke let tilstoppede dyser, hvis den ikke bruges
> hver dag?

Det er der nogen der siger, men jeg oplevede det 2 gange på min
gamle Epson Stylus Color 1520 og det var efter en sommerferie på
14 dage, hvor jeg lige måtte lade printersoftwaren rense farve-
patronerne for at fjerne striberne i en af farverne.
Min nuværende Epson Stylus Photo 2200 har jeg aldrig oplevet det
med og jeg printer langt fra hver dag. Der kan snildt gå over en
uge, hvor jeg ikke printer, men typisk printer jeg nok omkring
2-3 gange om ugen.

Jeg har i øvrigt en bekendt, som nægter at købe Canon-printere,
fordi han engang har haft en model, hvor farvepatronerne tørrede
ud hele tiden og så igen. Det problem tror jeg dog Canon er ovre,
men ingen kan vist sige sig fri for at have lavet nogle uheldige
modeller på et eller andet tidspunkt.

--
Hilsen
Madsen