Tipskupon
Fra : Lykke

Dato : 31-03-04 13:17

Hej - jeg arbejder i frontpage og skal lave en test som fungerer
som en tipskupon. Der skal være 13 spørgsmål - hvor man for hver
kan vælge mellem 3 svar. Når man er færdig og trykker på send,
skal den rigtige kupon komme frem. Eventuelt hvor de forkerte
svar er med rødt. Kan det lade sig gøre, når man ikke er en haj
til koder? Er det nødvendigt at bruge en database (og hvor
kompliceret er dét?) Jeg komplimenterer frontpage med diverse
script og htmlkoder.

Tak :0)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-04-04 04:26

Du kan lave en løsning i javascript. Ulempen er at folk så kan se i
kildekoden hvad de rigtige svar er. En lidt bedre løsning er ASP eller
PHP med en database men selv her skal man jo bare prøve tilstrækkeligt
mange gange, så får man det rigtige resultat.
Afhængigt af hvad du beslutter dig for, så spørg i en relevant gruppe
(.clientside, .serverside.asp, .serverside.php)