Outlook 2000 og meddelelseskilde.
Fra : Madsen

Dato : 27-04-01 17:13

Hej,

Hvordan kan det være at jeg ved at højreklikke og vælge
Egenskaber på en email jeg selv har sendt fra Outlook 2000,
ikke kan se det der hedder Internet-brevhoveder og derved
få detaljer at vide om min mail?

Jeg kan se en masse hvis jeg gør det på en jeg har modtaget
fra en anden, men feltet er bare blankt hvis jeg gør det på de
mails jeg selv har sendt afsted.

Kunne godt lige tænke mig at tjekke efter om jeg nu også
virkelig sender i iso-8859-1 osv.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 29-04-01 11:49

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Egenskaber på en email jeg selv har sendt fra Outlook 2000,
> ikke kan se det der hedder Internet-brevhoveder og derved

Det er fordi MS åbenbart har lavet det om i forhold til Outlook97/98.
Du burde kunne se dine internet-brevhoveder på følgende måde:

Højreklik på den e-mail du vil se internet-brevhovederne på ->
Indstillinger, så står de nederst i feltet (ta-da)
Internet-brevhoveder.

> Jeg kan se en masse hvis jeg gør det på en jeg har modtaget
> fra en anden, men feltet er bare blankt hvis jeg gør det på de
> mails jeg selv har sendt afsted.

Det kan jeg nu ikke, er du sikker på at du ikke husker tilbage til en
Outlook97/98 hvor man jo netop gør det på den måde.

Lars
--
Lars Wagner Hansen, Jagtvej 11, 4180 Sorø
l-hansen@post4.tele.dk http://home4.inte.tele.dk/l-hansen

Fra : Madsen

Dato : 29-04-01 16:25

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@post4.tele.dk> skrev:

> Du burde kunne se dine internet-brevhoveder på følgende måde:
>
> Højreklik på den e-mail du vil se internet-brevhovederne på ->
> Indstillinger, så står de nederst i feltet (ta-da)
> Internet-brevhoveder.

Nej det er netop det de ikke gør. De gør på de emails jeg har
modtaget fra andre, men der står intet i de emails jeg selv har
afsendt hvis jeg bruger den metode du beskriver.

> Det kan jeg nu ikke, er du sikker på at du ikke husker tilbage til en
> Outlook97/98 hvor man jo netop gør det på den måde.

Jeg sammenligner med Outlook Express som viser det både for
de mails jeg selv har sendt og også dem jeg har modtaget.
Den har samme funktion med højreklik => Egenskaber og ud over
det, så har den jo også Ctrl. + F3 muligheden.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 29-04-01 21:11

> Nej det er netop det de ikke gør. De gør på de emails jeg har
> modtaget fra andre, men der står intet i de emails jeg selv har
> afsendt hvis jeg bruger den metode du beskriver.

Hmm... bruger du en exchange server?

Hvis jeg sender til mig selv, på min exchange server (ligegyldigt om
jeg bruger det interne navn, eller SMTP-adressen), står der heller
ikke noget i Internet-brevhoveder, men når jeg sender over en extern
POP3 server, så kan jeg se alle brevhovederne.

Jeg _tror_ altså det er fordi din outlook ved at den ikke behøver at
sende posten over internettet, og derfor sætter den heller ikke
internet-brevhoveder på. Den sender det bare direkte til dig.

> [...]
> Den har samme funktion med højreklik => Egenskaber og ud over
> det, så har den jo også Ctrl. + F3 muligheden.

Hmm... du har fuldstændig ret i at Outlook2000 ikke viser
internet-brevhovederne for sendt post, ligegyldigt om det er til en
ekstren modtager eller ej.

Hvis det vigtige for dig er at konstatere hvilket tegnsæt du sender
med, kunne du så ikke bare sende til en anden modtager, som så kunne
checke det for dig?

Lars

Fra : Madsen

Dato : 29-04-01 22:13

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@post4.tele.dk> skrev:

> Hmm... bruger du en exchange server?

Nej. Jeg aner ikke engang hvad en Exchange-server er for en
størrelse. Jeg sender med en ISDN adapter og har TDC som
udbyder. Outlook er stillet til at bruge den forbindelse til at sende
og modtage med.

> [...]
> sende posten over internettet, og derfor sætter den heller ikke
> internet-brevhoveder på. Den sender det bare direkte til dig.

Det forstår jeg ikke. Det der ligger i Sendt post har den jo sendt
og det er ikke til mig den har sendt det, men til alle mulige andre. :)

> Hmm... du har fuldstændig ret i at Outlook2000 ikke viser
> internet-brevhovederne for sendt post, ligegyldigt om det er til en
> ekstren modtager eller ej.

Nå ok.
Det er det jeg synes er åndsvagt når du Outlook Express gør.

> Hvis det vigtige for dig er at konstatere hvilket tegnsæt du sender
> med, kunne du så ikke bare sende til en anden modtager, som så kunne
> checke det for dig?

Jo det kunne jeg selvfølgelig. Jeg stillede bare spørgsmålet fordi der
måske var et eller andet felt jeg havde glemt at krydse af, eller noget
i den stil. Somsagt så undrer det mig at OE har muligheden og Outlook
ikke har, men skidt pyt. Det går jo fint nok alligevel.
Jeg ville også langt hellere have følgende til at virke, for det lider jeg
også meget under:
<news:4pcoet0m5klsg8vm57t2id7d8urne23rb9@4ax.com >
Det kan den åbenbart heller ikke, medmindre man selv ændrer det
hver gang man svarer en eller anden glatnakke der har sendt i HTML.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 01-05-01 10:26

> [...]
> størrelse. Jeg sender med en ISDN adapter og har TDC som
> udbyder. Outlook er stillet til at bruge den forbindelse til at

En exchange server, er en lokal post-server, som en del virksomheder
bruger til den interne post. Den sender så enten den eksterne post
vider.

> Det forstår jeg ikke. Det der ligger i Sendt post har den jo sendt
> og det er ikke til mig den har sendt det, men til alle mulige andre.
:)

Men det der ligger i sendt post, behøver jo ikke nødvendigvis at være
internet-post (selvom det nok er det eneste du bruger den til), så
hvorfor sætte internet-brevhoveder på før det er stregnt nødvendigt?
Men nu er vi ude hvor der begynder at nærme sig rent gætteri.

> Nå ok.
> Det er det jeg synes er åndsvagt når du Outlook Express gør.

Enig, men det bærer jo bare præg af at det er to vidt forskellige
udviklingteams der laver OE og Outlook.

> [...]
> Det kan den åbenbart heller ikke, medmindre man selv ændrer det
> hver gang man svarer en eller anden glatnakke der har sendt i HTML.

Det er nu ikke kun for HTML-post. Jeg modtager en del post i
RTF-format, og så begynder O2000 sgu' også at svare i RTF.

Jeg har søgt og søgt (og spørgsmålet er blevet stillet mange gange
her), men ikke kunnet finde et sted hvor man kan tvinge O2000 til alm.
tekst. Der er nok ikke andet at gøre end Formater -> Almindelig tekst
hver gang

Lars

Fra : Madsen

Dato : 01-05-01 16:09

> [...]

> En exchange server, er en lokal post-server, som en del virksomheder
> bruger til den interne post. Den sender så enten den eksterne post

Ok. Tak for det ;)

> Det er nu ikke kun for HTML-post. Jeg modtager en del post i
> RTF-format, og så begynder O2000 sgu' også at svare i RTF.

Nemlig. Det oplever jeg også.

> [...]
> her), men ikke kunnet finde et sted hvor man kan tvinge O2000 til alm.
> tekst. Der er nok ikke andet at gøre end Formater -> Almindelig tekst

Der ligger sikkert en eller anden dum nøgle i regdatabasen hvor du
måske har mulighed for at ændre det, men det et jo ikke sådan lige
til at finde. :(

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-04-01 00:34

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@post4.tele.dk> wrote in <9chshu$fte$1
@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>ikke noget i Internet-brevhoveder, men når jeg sender over en extern
>POP3 server, så kan jeg se alle brevhovederne.

man kan ikke sende emails over en POP3-server ... alle emails sendes igennem
en SMTP-server.

Jeg har i øvrigt samme "problem" ... men hvis jeg sender en email til mig
selv, så kan jeg godt se headers etc ... blot ikke fra min Sent-items bakke.

--
I wrote to George W. Bush - you should do the same.
http://stocholm.dk/emailgeorgewwbush.asp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 01-05-01 10:39

"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

> man kan ikke sende emails over en POP3-server ... alle emails sendes
igennem
> en SMTP-server.

Nej det kan man selvfølgelig ikke, jeg mente også en SMTP-server.

> Jeg har i øvrigt samme "problem" ... men hvis jeg sender en email
til mig
> selv, så kan jeg godt se headers etc ... blot ikke fra min
Sent-items bakke.

Ja nu forstår jeg endnu mindre. Hvis jeg sender e e-mail til mig selv
(med min egen SMTP-adresse) via min Exchange-server, kan jeg ikke se
nogle headers, men hvis jeg bruger en ekstern SMTP-server kan jeg se
dem alle.

Lars