Nu går jeg amok i nykøb.
Fra : Nic

Dato : 30-03-04 18:26

Skal have midt sidste grafikkort i min. et års tid.

Prisen er underordnet, gider bare ikke betale 50% mere for 10% performance.

Hvad skal jeg gå efter? Hælder til asus 9950 - bedre forslag?

--

Nic

(remove all xyz from email address to reply)

Fra : Zulu

Dato : 30-03-04 19:05

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Skal have midt sidste grafikkort i min. et års tid.
>
> Prisen er underordnet, gider bare ikke betale 50% mere for 10%
performance.

> Hvad skal jeg gå efter? Hælder til asus 9950 - bedre forslag?

Du sagde selv at du ikke ville betale 50% ekstra for 10% performance -
hvorfor så betale 100% for <10% performance?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38536 = Radeon 9800Pro - 1800,-

Læs her hvorfor:
http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html#unreal_tournament_2003

Zulu

Fra : Nic

Dato : 30-03-04 19:31

> Du sagde selv at du ikke ville betale 50% ekstra for 10% performance -
> hvorfor så betale 100% for <10% performance?
Så kom med et bedre forslag.

> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38536 = Radeon 9800Pro - 1800,-

Rører ikke ATI. Og Slet ikke Club 3d.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-03-04 19:38

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote in message
> Så kom med et bedre forslag.

> Rører ikke ATI. Og Slet ikke Club 3d.

Synd for dig for så må du betale betydeligt mere for tilsvarende ydelse

Men ok har selv haft ringe oplevelser med et Club3D kort. Lavede en RMA
på et ATI9700 kort og det jeg fik tilbage var clocket ned i forhold til
hvad den skulle være. Den kunne ikke clockes til det den skulle være
uden at fryse. RMA igen og jeg fik kun kortet tilbage (havde indsendt
alt, cd+manual+kasse). Kortet virkede dog stadig ikke og jeg fik så
pengene tilbage. Og de kunne næsten betale et 9800pro som jeg ingen fejl
har fundet på endnu

mvh Bernhard

Fra : Torben E

Dato : 30-03-04 20:14

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote in message

> Rører ikke ATI. Og Slet ikke Club 3d.

Ærgeligt for dig

Det er ellers det klart bedst ydene til prisen

Torben E
Med 7811 3dmarks fra et (billigt) Club3d 9800 pro

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 30-03-04 20:51

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Så kom med et bedre forslag.

> Rører ikke ATI. Og Slet ikke Club 3d.

Ellers synd. Du ved ikke hvad du går glip af.

Men hvis det nu var et Tyan, så var 50% af modstanden jo overvundet

Iøvrigt kører jeg med et Radeon9500 fra Club3D, der fra første færd har kørt
fint som et 9700, så så ringe er de da heller ikke..

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Nic

Dato : 30-03-04 21:18

> Ellers synd. Du ved ikke hvad du går glip af.
Joda. Har haft et 9800 pro - skodkort.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 30-03-04 21:29

> Joda. Har haft et 9800 pro - skodkort.

Så kan jeg kun sige at enten har du været uheldig, eller også har du ikke
fået sat det ordentligt op.

Jeg ville da gerne have et 9800 Pro..

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Nic

Dato : 30-03-04 21:36

> Så kan jeg kun sige at enten har du været uheldig, eller også har du ikke
> fået sat det ordentligt op.
>
> Jeg ville da gerne have et 9800 Pro..

Så lad mig omformulere. Jeg er og bliver nvidia mand :)

Så tråde burde have heddet: Nu går jeg amok i nyt nvidia kort.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 30-03-04 22:48

> Så lad mig omformulere. Jeg er og bliver nvidia mand :)
>
> Så tråde burde have heddet: Nu går jeg amok i nyt nvidia kort.

Det burde den nok

Men god fornøjelse for dine (flere) brugte penge d

VH
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 21:35

> Joda. Har haft et 9800 pro - skodkort.

Uha, du smider jo om dig med gode argumenter...
Jeg har et Sapphire Radeon 9500Pro med en passiv Zalman heatpipe køler, det
har ikke brokket sig på noget tidspunkt overhovedet! Klippestabilt, selv
efter en hel dag med 3D. Det skal siges at jeg kun har to blæsere i mit
kabinet: PSU og processor.

Christian Spøer
Omskriv "SNABELA" fra mail-adressen

Fra : Nic

Dato : 30-03-04 21:39

> Uha, du smider jo om dig med gode argumenter...
Ja ik :)

> [...]
> har ikke brokket sig på noget tidspunkt overhovedet! Klippestabilt, selv
> efter en hel dag med 3D. Det skal siges at jeg kun har to blæsere i mit

Jeg siger ikke hardwaren fejler noget, men driverne er ikke for fede.

Men som skrevet, så er jeg nvidia mand...

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 31-03-04 10:05

> Jeg siger ikke hardwaren fejler noget, men driverne er ikke for fede.

Hmm jeg synes nu driverne er ligeså gode til ati som til nvidia. Nok bedre

mvh
Thomas

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-04-04 22:31

"Thomas Strøm Larsen" <tholar31@hotmail.com> wrote in message

> Hmm jeg synes nu driverne er ligeså gode til ati som til nvidia. Nok bedre

Enig, og ATI opdaterer hver måned, hvilket man ikke kan sige om Nvidia.

Den nye konge hedder ATI

Fra : Michael Bach

Dato : 02-04-04 15:47

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

-------------cut------------------------
> Joda. Har haft et 9800 pro - skodkort.

------------------cut----------------------
Og du er helt rask ikke? Du er ikke på piller eller noget???

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-04-04 16:16

"Michael Bach" <laimic@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> >

> -------------cut------------------------
> >
> ------------------cut----------------------
> Og du er helt rask ikke? Du er ikke på piller eller noget???

LOL, hvis det skal siges om noget kort pt. må det være FX 5200 og FX 5600.
De er ikke noget at råbe hurra for.

Kender en der troede at hans FX 5200 ville være hurtigere, end mit R9700 @
+Pro hastighed.
Den morede jeg mig over i lang tid.

Fra : MKH1

Dato : 31-03-04 01:48

Du finder bare selv ud af det ikk

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 31-03-04 09:19

> Du finder bare selv ud af det ikk

Ok, lige indtil jeg så den her tænkte jeg "nå, de argumenterer jo bare for
købet af ATI fremfor Nvidia....". Hvis I ikke gider hjælpe fordi han ikke
kan lide jeres mærke, så lad helt være med at skrive noget. I andre, som
kunne holde tonen behagelig, al "credit" til jer, men MKH1 her. Altså for
fan...

Nå, men nu er jeg selv Nvidia fan og jeg synes sq aldrig jeg er gået glip af
noget i forhold til ATI fans, så jeg må jo prøve at hjælpe selvom mit nyeste
kort er et halvandet år gammelt TI4600.

Nic: Jeg synes det FX9950 du har kig på ser ud til at være et godt køb, hvis
du ellers har pengene til det. Ellers skulle du måske "nøjes" med
etFX5600/5700, hvis det ikke skal holde mere end et års tid prisen sat op
mod det almindelige prisfald på PC-udstyr tror jeg det vil være det der
holder værdien bedst (performance vil selvfølgelig være lavere, men vil du
virkelig mærke det? FX5600 sættes som regel på linie med et TI4600, bortset
fra DX9 understøttelsen, og det er jo mere end rigeligt til det meste i
dag.)

Håber det kan hjælpe i stedet for de(t) sure opstød fra ATI brugeren(ne)

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 31-03-04 09:57

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76JEGHADERSPAM@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:c4dutu$2rgs$1@news.cybercity.dk...

> Ok, lige indtil jeg så den her tænkte jeg "nå, de argumenterer jo bare for
> købet af ATI fremfor Nvidia....". Hvis I ikke gider hjælpe fordi han ikke
> kan lide jeres mærke, så lad helt være med at skrive noget.

Hvordan skulle man nogensinde lære noget nyt, hvis alle kun siger det man
vil høre?

> [...]
af
> noget i forhold til ATI fans, så jeg må jo prøve at hjælpe selvom mit

Heh, men det passer jo også med at GF4 TI var det sidste kort der var
hurtigere end ATI's
Men ellers, fair nok. Jeg har ikke så meget førstehånds-erfaring med nVidias
kort siden GF1..

> [...]
bortset
> fra DX9 understøttelsen, og det er jo mere end rigeligt til det meste i

Hvis det skal være det nVidia, ville jeg nok vælge et FX 5900XT. Det ser ud
til at være det bedste kort til prisen for tiden. Det kører næsten som et
alm. 5900, og kan fås til mellem 1400,- og 1700,-.

> Håber det kan hjælpe i stedet for de(t) sure opstød fra ATI brugeren(ne)

Jeg er skam ikke sur

VH
Henrik