Hæve penge før varen er sendt...
Fra : Julie Hansen

Dato : 30-03-04 09:07

Har lige bestilt et abon. hos Telmore, de skrev følgende:

Din betaling af 448,00 DKK er overført fra dit kortnummer xxxxxxxxxxxxx til
TELMORE A/S. Betalingen blev registreret gennemført 30-03-2004 10:02. Dit
ordrenummer er xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Afsendelse og ibrugtagning
I løbet af 1-3 arbejdsdage modtager du dit SIM-kort, så du hurtigst muligt
kan ringe med TELMORE.

Må de det? Jeg tror ikke de kunne få sendt sim-kortet SÅ hurtigt Eller
er der specielle regler fordi jeg har bestilt et nummer (en slags service,
eller man kan vel sige at nummeret er "mit" når betalingen er gennemført).

Fra : Devast8or

Dato : 30-03-04 14:02

Julie Hansen wrote:
> [...]
> Eller er der specielle regler fordi jeg har bestilt et nummer (en
> slags service, eller man kan vel sige at nummeret er "mit" når

Har du tjekket at pengene rent faktisk er trukket fra dit kort? Jeg mener at
det er meget normalt at den skriver hvornår betalingen er gennemført selvom
pengene først bliver trukket senere - men det kan være jeg husker galt.

Men ang. om de må: Der har tidligere været noget snak om at ved bestilling
af et domæne har man effektivt ingen returret idet varen er specielt
tilpasset til dig og tingene bliver sat i gang med det samme. Jeg vil gætte
på at det samme er tilfældet her.

Devast8or

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 30-03-04 15:51

> [...]
> eller man kan vel sige at nummeret er "mit" når betalingen er gennemført).

Da jeg valge at skifte til Telmore, skrev De det samme. Men faktum vare, at
de faktisk først træk beløbet dagen *efter* at jeg havde modtaget
sim-kortet. Reglen er, at beløbet først må trækkes, når varen er afsendt til
forbrugeren. Og med Postdanmark kan det godt tage 1 - 3 dage, hvis det er
sendt som b-brev

Allan Bach