Hvor stor er risikoen ved den billigste AD~
Fra : Jakob Munck

Dato : 27-04-01 16:43

Jeg påtænker at installere ADSL, og ved at WorldOnline har den billigste
løsning, hvor der anvendes et USB modem og inden router. WOL skriver selv,
at man ved denne løsning er udsat for hackere, men at man dog kan beskytte
sig med en softwarefirewall.

Jeg kan ikke gennemskue det tekniske, så jeg vil gerne have råd fra andre
vedr. sikkerhedsrisikoen ved en sådan løsning, sammenlignet med en dyrere
løsning med en router.

Hvem har erfaringer og viden om dette?

v.h.

Jakob Munck

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-04-01 17:11

In article <9cc37m$1j9$1@news.cybercity.dk>, "Jakob Munck"
<jakob.munck@email.dk> wrote:
> Jeg kan ikke gennemskue det tekniske, så jeg vil gerne have råd fra
> andre vedr. sikkerhedsrisikoen ved en sådan løsning, sammenlignet med en
> dyrere løsning med en router.
> Hvem har erfaringer og viden om dette?

Sikkerhedsforskellen på et USB modem og en router er meget lille. Det
hele kommer i sidste ende stadig til at handle om hvilke services der
køre på din computer. Der er ingen grund til at vælge routeren bare på
grund af sikkerheden.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-04-01 18:17

On Sat, 28 Apr 2001 18:10:54 +0200, "Martin Schultz"
<doctor_m@remove.this.cryogen.com> wrote:

>Sikkerhedsforskellen på et USB modem og en router er meget lille. Det
>hele kommer i sidste ende stadig til at handle om hvilke services der
>køre på din computer.

.... dog vil der jo være tilfælde med router-løsningen hvor trafik
udefra ikke i første omgang kommer til at snakke med de services, man
evt. har kørende (bevidst eller ubevidst).

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/