Vidneindkaldelse
Fra : Vidne

Dato : 30-03-04 01:01

Her til aften eller "nat" klokken 0:25 bliver der banket på min dør, det var
et tilfælde at jeg ikke var gået i seng men var på vej.
Uden for står Politiet og spørg efter mig, man er lidt i chok over at nogen
banker på så sent og især når det er politiet på den tid.
Jeg får en Vidneindkaldelse til retten i København på fredag om formiddagen,
153 km fra hvor jeg bor, en tur der tager over 3 timer med offentlig
transport og med afgang før fanden får sko på.
Jeg er enlig far og mit barns børnehave er slet ikke åben så tidligt om
morgen.
For det ikke skal være løgn, så er det fredagen inden jeg fylder 30 om
søndagen og jeg har rigeligt andet at se til den dag, plus jeg selvfølgelig
glæder mig at møde på arbejde hvor mine kollegaer skal fejer mig inden jeg
går hjem og fejer fødselsdag i weekenden, så jeg har ikke løst til at have
fri for arbejde den dag.

Den sag jeg er blevet indkaldt til er 4 år gammel og drejer sig om
overtrædelse af ophavsretsloven og straffeloven, en sag jeg en gang
tidligere blev indkaldt til forhør af, for at fastslå om jeg var involveret
i det, hvad jeg ikke var og havet heller intet kendskab til den, andet en
rygter.
Det er så længe siden (4 år) at det står meget svagt i min hukommelse og jeg
kan med garanti ikke bidrage med noget, da jeg ikke ved noget og ikke kan
huske noget og så har jeg slet ikke løst til at komme, både på grund af tid,
transport, pasning af barn og min fødselsdag, samt af psykologiske grunde,
som holder mig vågen nu. (02:00)

Hvad kan jeg gøre, man bliver både truet med bål og brand i den indkaldelse
jeg har fået hvis man ikke kommer.

Har jeg pligt til at udtale mig

"Vidnet"

Fra : Henning Makholm

Dato : 30-03-04 01:04

Scripsit "Vidne" <vidne@vidne.vidne>

> Har jeg pligt til at udtale mig

Ja.

--
Henning Makholm "Hele toget raslede imens Sjælland fór forbi."

Fra : Julie Hansen

Dato : 30-03-04 07:52

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> Scripsit "Vidne" <vidne@vidne.vidne>

> Ja.

Han kan vel meddele, at han ikke kan deltage pågældende dag, eller?

Fra : Peter G C

Dato : 30-03-04 09:04

"Julie Hansen" <jhanasen_gildebrojvej1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Han kan vel meddele, at han ikke kan deltage pågældende dag, eller?

Nej!

Kun en dugfrisk lægeerklæring om sygdom kan redde vidnet.

Omkostninger for transport mv. godtgøres - husk at tage kvitteringer mv med
i retten. Tabt arbejdsfortjeneste ydes også.

/Peter

Fra : Julie Hansen

Dato : 30-03-04 09:11

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
med
> i retten. Tabt arbejdsfortjeneste ydes også.

Ah, ja. Det er vel også ok så. Dvs. han kan pga. sit barn blive nødt til at
tage en Taxa og få den betalt?

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 11:09

Henning Makholm wrote:
> Scripsit "Vidne" <vidne@vidne.vidne>

> Ja.

men de får ikke noget ud af det, hvis han ikke kan huske noget.

--
Thomas

Fra : martin

Dato : 30-03-04 09:46

"Vidne" <vidne@vidne.vidne> wrote in message
> [...]
> som holder mig vågen nu. (02:00)
>
> Hvad kan jeg gøre, man bliver både truet med bål og brand i den

JA ! du har pligt til at møde op. ellers kan du idømmes bøde eller på
hefte i 6 dage ( eller 1000 kr )
man bestemmer selv. ( jeg valgte de 1000 kr sidst .

Martin

Fra : Per Andersen

Dato : 30-03-04 10:09

martin <martin@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Ftaac.12785$g4.254416@news2.nokia.com...

> JA ! du har pligt til at møde op. ellers kan du idømmes bøde eller på
> hefte i 6 dage ( eller 1000 kr )
> man bestemmer selv. ( jeg valgte de 1000 kr sidst .

Kan man så ikke risikere at man bare udover bøde, bliver indkaldt på ny?

Per Andersen

Fra : martin

Dato : 30-03-04 13:38

"Per Andersen" <NO@mail.dk> wrote in message

> martin <martin@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:Ftaac.12785$g4.254416@news2.nokia.com...

> Kan man så ikke risikere at man bare udover bøde, bliver indkaldt på ny?
>
> Per Andersen

Jeg gjorde ikke.

Men selv om han gør så bliver det vel ikke på hans følselsdag og alt det
der.

Martin

Fra : Per Andersen

Dato : 30-03-04 11:22

Vidne <vidne@vidne.vidne> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c4ad6h$ac5$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
nogen
> banker på så sent og især når det er politiet på den tid.

Det var da også et perverst tidspunkt.

> [...]
> transport og med afgang før fanden får sko på.
> Jeg er enlig far og mit barns børnehave er slet ikke åben så tidligt om

Så er det vel lovlig grund til ikke at kunne møde op

> [...]
> går hjem og fejer fødselsdag i weekenden, så jeg har ikke løst til at have

De kan da ikke kræve at man skal til sidesætte andre aftaler/planer med så
kort varsel.
Hvad nu hvis man skal rejser udenlands dagen før, på charter ferie, flyveren
den lader ikke vente på sig fordi man skal i retten og vidne.
Hvem dækker den tabte ferie/udgift.

> Den sag jeg er blevet indkaldt til er 4 år gammel

Imponere, så forstiller man sig at vidner skal kunne huske alt efter 4 år.

Per Andersen