rejse-rute i Brasilien? Strande i Brasilie~
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 28-03-04 19:07

hejsa!

mig og min kæreste skal til Brasilien på rundrejse i Maj måned i hele 5
uger!!! Vi lander i Rio... og skal også hjem derfra.. er der nogen der har
rejst i Brasilien, og som kan anbefale en rejserute...

evt. er der nogen der har været på paraguay eller uruguay ... det ligger jo
rimelig tæt på ... er det sikkert der?

ellers .. har brasilien så gode strande .. og evt. øer der kan sammenlignes
med de bedste i Thailand?

eller info vil være påskønnet...

hilsen Jan & mette

Fra : Ole

Dato : 28-03-04 20:53

Hej
Har været i Brasilin en del gange, ja der er masser af gode strande op langs
kysten
fra Rio. Der ligger også en dejlig ø nogenlunde tæt på Rio, ca. 4-5 timers
bus kørsel syd
på til en by der hedder Angra og videre med båd der fra.
Jeg vil elles fo´slå at i tar nordpå, Bahia , da der er noget varmere på den
årstid.
Køb eller lån evt. "Loney Planet" brazil guide, den har givet mig masser af
info
de gange jeg har været i Brasilien.
Et andet godt råd, prøv at lære lidt Portugisisk før i skal afsted, det er
meget lidt engelsk
der bliver forstået.
Skriv hvis der noget i vil vide mere om.
God Tur Ole

Fra : Jesper Povlsen

Dato : 29-03-04 10:28

Paraguay er lidt lovløst, men det har selvfølgelig også sin charme, så længe
man er fornuftig.
Hilsen Jesper

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 29-03-04 14:02

har du været der:)...

kan du ikke fortælle lidt mere så?

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 29-03-04 12:40

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@stofanet.dk> wrote in news:4067142b$0$28852
$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> ellers .. har brasilien så gode strande .. og evt. øer der kan sammenlignes
> med de bedste i Thailand?

Mange af dine spørgsmål er belyst i nedenstående indlæg, dog ikke strandene.
Jeg har aldrig været i Thailand, så kan ikke sammenligne, men vi var fuldt
tilfredse med de strande vi fandt nord for Rio (argh kan ikke lige huske byens
navn). Copacabana stranden var sjov pga. stemningen og alle aktiviteterne, men
nogen god strand vil jeg ikke sige at det er.. På de gode strande der ligger i
nærheden af byer fandt vi typisk, at der var beach bars, hvor man kunne
benytte deres liggestole gratis (de forventer selvfølgelig at man køber lidt i
løbet af dagen, men det er også til at overkomme idet en sodavand koster 1
real og øl det samme). Ellers kunne man uden problemer ligge på sandet uden
problemer - man blev ikke jaget væk.

Hvis jeg havde 5 uger, så ville jeg bruge en 5-7 dage i Rio - det er en
metropol i ordets gode forstand. Jeg ville også tage en tur til Pantanal, som
er verdens største sumpområde og har flere forskellige dyrearter end noget
andet område i verden (sådan deromkring - læs i Lonely Planet). Ifølge de som
har været der, er det ganske utroligt og en større oplevelse end Amazonas.

Vores rejserute er ikke beskrevet i det nedenstående, men vi var 3 dage i Rio,
rejste derefter med bus nordpå langs med kysten og til Porto Seguro (mener
jeg) som var en _rigtig_ turistby, men med meget få turister på det tidspunkt
hvor vi var der. Dejlige strande dog..

Vi tog videre til Ilheus der var en kystby med meget lille turistpåvirkning
virkede det som. Meget flot kirke i byen.. Vi brugte byen som udgangspunkt for
en køretur i lejet bil op langs kysten (noget vi normalt ikke ville have
gjort, men byen virkede så afslappet at vi sprange ud i det..)

Derfra tog vi til Cachioera som var en hyggelig lille by lidt inde i landet
lidt nord for Salvador og derfra til Salvador.

http://makeashorterlink.com/?M28312FD7

(http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8
&threadm=Xns94A28FB06503Bkennethdarlingfromde%4032.97.166.131&rnum=5
&prev=/groups%3Fq%3Ddarling%2Bgroup:dk.fritid.rejse%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%
3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26group%3Ddk.fritid.rejse%26scoring%3Dd%26selm%
3DXns94A28FB06503Bkennethdarlingfromde%254032.97.166.131%26rnum%3D5)

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth