3d mark2000 med Asus MX kort?
Fra : Lars Dahl

Dato : 27-04-01 15:39

Mit system ser således ud:

Soltek SL-75KAV-X
1000 mhZ T-bird
256 MB pc133 spectec ram
Asus 7100 Geforce2 MX 32 sdr
Windows ME

Hvorfor dælen er min Score kun på 4800 ??
Jeg har set mange på ORB (3dmark) man en score langt over 5000 og også
6000...

Hvad gør jeg galt?

Jeg bruger Asus' drivere der fulgte med kortet...
Jeg har lige installeret de nyeste 4 in 1 drivere...

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt eller hvilken instilling der kan
ændres på for at få mine "fortjente" 3dmarks???

På forhånd tak...

Mvh Lars Dahl

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-04-01 17:14

"Lars Dahl" <mr.noname@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Mit system ser således ud:
>
> Soltek SL-75KAV-X
> 1000 mhZ T-bird
> 256 MB pc133 spectec ram
> Asus 7100 Geforce2 MX 32 sdr
> Windows ME

Du har ikke et vildt godt geforce kort. Et godt gammeldags Asus Deluxe V6800
er noget bedre end MX...

Og hvorfor du ikke får mere - .. hmm - jeg tror scoren er meget reel.
Men man kan naturligvis tweake ved at clocke grafikkortet, og kigge lidt på
bios indstillingerne - bl.a. for ram. (cas 2 er hurtigst, men i visse
tilfælde kan rammene ikke klare det, eller også bliver maskinen ustabil -
cas 3 er mest stabilt, men knap så hurtigt......) Men der er masser af
tweaks at finde i bios.

Mvh. Peter Jensen

Fra : Jan Vennike

Dato : 27-04-01 18:37

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvad jeg gør galt eller hvilken instilling der kan
> ændres på for at få mine "fortjente" 3dmarks???

Har tilsvarende kort og en Duron 750@980, samt Win 98-2 i boksen

Hvis ikke 7100'eren er clocket, får jeg ca 4300 i 3Dmark2000

Men ved at hæve CPU til 210 og tilsvarende får ram, hæves den til ca 5500.

Så clock dit kort, hvis du vil have de høje ydelser.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Lars Dahl

Dato : 29-04-01 15:21

Hmm nej jeg tror sq bare jeg venter til mit bestilte Kyro II kommer til
DK...

Mvh Lars