LW12/640PS>XP
Fra : Morten Lind

Dato : 28-03-04 17:57

God aften

I Win98SE ligger der drivere til alle Apples laserprintere, mange i
hvert fald

Er der nogen, der véd, om driverne også ligger i Win XPHome? Jeg skal
bruge den til LW12/640PS i et blandet netværk.

Hvis den ikke er der, kan man så bare hente den?

På forhånd tak
M.

Fra : Morten

Dato : 28-03-04 17:17

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Hvis den ikke er der, kan man så bare hente den?

i givet fald kan du bare bruge en genric PS driver, men mom ikke den
er der?

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten Lind

Dato : 28-03-04 19:48

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> i givet fald kan du bare bruge en genric PS driver, men mom ikke den
> er der?

Tjaeh - håber jeg jo også, men synes at jeg har læst, at XP har
forladt(bortsmidt) driverne til de gode gamle slaver
M.

Fra : Morten

Dato : 28-03-04 19:09

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Tjaeh - håber jeg jo også, men synes at jeg har læst, at XP har
> forladt(bortsmidt) driverne til de gode gamle slaver
> M.

De er der i XPpro jeg har i al fald sat en 4/600 op på sådan en fætter
(dog er der ingen driver til 4/600 da den kun snakker ævlesnask på
serielporten). Jeg brugte bare en anden 600pdi Apple PS beskrivelse.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-03-04 19:32

> [...]

> (dog er der ingen driver til 4/600 da den kun snakker ævlesnask på
> serielporten). Jeg brugte bare en anden 600pdi Apple PS beskrivelse.

Kan du så også give et tip om, hvordan man får 4/600 til at tale med XP
via Asante Talk (som i forvejen varetager kommunikationen mellem denne
printer og Panther)? - jeg når til det punkt, hvor jeg bare mangler det
rigtige printernavn. Det dur tilsyneladende ikke, at jeg bare snupper en
af de andre.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Morten

Dato : 28-03-04 21:48

In article <1gbdkqc.r2lw6ioy3c1sN%xossmidt@tdcadsl.dk>,
xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
> printer og Panther)? - jeg når til det punkt, hvor jeg bare mangler det
> rigtige printernavn. Det dur tilsyneladende ikke, at jeg bare snupper en

Du skal bruge OSX som printserver, idet printeren kun snakker æblesnask.
Det kan gøres på flere måde, den officielle er at du slår SMB til på
pantheren (der SKAL have netværksforbindelsen når den startes) og
derefter slår printerdeling til. Så bør windowsboxen kunne snakke med
printeren over SMB.

Jeg fortrækker dog http printning fra Windows (NT kernel), det kræver
blot at man udkommenterer nedenstående linie i /etc/cpus/mime.types

# application/octet-stream

og nedenstående linie i /etc/cups/mime.convs

# application/octet-stream application/vnd.cups-raw 0 -

og opretter printeren i cups's webfrontend <http://localhost:631>

det virker fortrinligt, og windows printer til den fra

<http://ip_nummer_på_mac:631/printers/printernavn>

På panther burde denne manøvre ikke være nødvendig, idet understøttelsen
fro smb printning nu er officielt understøttet. Ikke desto mindre syns
jeg stadig jeg får authentificerings prorblemer og MAJET langsomme
udskrifter med SMB.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-03-04 23:37

> [...]

> fro smb printning nu er officielt understøttet. Ikke desto mindre syns
> jeg stadig jeg får authentificerings prorblemer og MAJET langsomme

Undskyld, men gider du lige forklare SMB?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten

Dato : 29-03-04 00:06

In article <1gbdwbh.8u22dnz2f1piN%xossmidt@tdcadsl.dk>,
xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Undskyld, men gider du lige forklare SMB?

Det er forudsætning for at du kan få din PC og din mac til at snakke
sammen, mac'en snakker (mestendels AFP over enten appletalk eller IP),
mens PC'en snakker SMB over IP.

SMB er den protokol Windows bruger til fil- og printerdeling. Mac OS
snakker SMB via programpakken SAMBA, såvel SAMBA serveren som klienten
har været standart i OSX siden 10.1.

Hvis en OS) maskine skal snakke SMB anvendes enten programmet doubletalk
(kun klient) eller Dave (såvel klient som server)

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-03-04 19:34

> [...]

> Hvis en OS) maskine skal snakke SMB anvendes enten programmet doubletalk
> (kun klient) eller Dave (såvel klient som server)

Javelja. Jeg tror nok, at jeg blev en lillebittesmule klogere. Nu er det
mest for sjov. Jeg har PC-en til at afprøve og udføre visse opgaver til
mit arbejde. Men når nu man har en printer sat til, så at både PC og Mac
burde kunne finde den, så skal det da også prøves.

venlig hilsen

Ove Steen