max char length??
Fra : Mike Toxværd

Dato : 28-03-04 14:59

Hej..

Jeg har set dette mange steder..

Hvor den udskriver feks. 250 char og så står der [læs mere]

Hvordan gør man det, jeg er ikke sikker på det er i php men håber
:)

feks. her: http://udvikleren.dk/articles.php?techid=6

.. Det jeg skal udskrive er en row fra mysql (besked /
<?=$row[besked]?>

Mvh

Mike Toxværd

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian Emilius

Dato : 28-03-04 15:37

Mike Toxværd skrev:

> Jeg har set dette mange steder..
>
> Hvor den udskriver feks. 250 char og så står der [læs mere]
>
> Hvordan gør man det

$udsnit = substr($streng, startnummer, slutnummer);
echo $udsnit;

Dette laver et udsnit af en streng fra 'startnummer' til slutnummer.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Mike Toxværd

Dato : 28-03-04 16:38

> $udsnit = substr($streng, startnummer, slutnummer);
> echo $udsnit;
Hvis nu jeg har <?=$row[besked]?>

Hvordan gør jeg det så ?

Fra : Anders

Dato : 28-03-04 17:25

$udsnit = substr($row[besked], startnummer, slutnummer);

eller er var det ikke det du mente ?

Fra : Stig Sørensen

Dato : 28-03-04 22:31

"Mike Toxværd" <t0x23@msn.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvor den udskriver feks. 250 char og så står der [læs mere]
>
> Hvordan gør man det, jeg er ikke sikker på det er i php men håber

Leg lidt med dette:

nyheder.php: