Tegnene \, < og > i Remote Desktop Connect~
Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 28-03-04 12:07

Jeg er sædvanligvis rigtig glad for Remote Desktop Connection til at
"fjernstyre" en Windows-pc.

Så vidt jeg kan vurdere, anvendes der et Windows-tastaturlayout, dvs. at
tasterne reagerer, som om det var et Windows-tastatur. For eksempel
findes tegnet [ ikke på [alt]-[8], men på [ctrl]-[alt]-[8]. O.k.

Men jeg har nogle få problemer med nogle bestemte tegn: Hvordan får jeg
tegnene \, < og > frem?

På [<]-tasten er der 1/2 og (med [skift]) §. På [$]-tasten er der slet
ingenting.

Hvis nogen har en løsning, ville jeg blive rigtig glad. Lige nu løser
jeg det ved at åbne TextEdit, skrive det ønskede tegn, kopiere og skifte
tilbage til RDC og sætte tegnet ind. Støn.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Karl Antz

Dato : 28-03-04 13:20

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
> jeg det ved at åbne TextEdit, skrive det ønskede tegn, kopiere og skifte
> tilbage til RDC og sætte tegnet ind. Støn.

Præcist samme problem har jeg i VirtualPC - og på Micro$oft's egen
VPC-website angiver de lige præcist din metode som løsning ...........

BØVLET!!

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 28-03-04 13:26

Karl Antz skrev:

> Præcist samme problem har jeg i VirtualPC - og på Micro$oft's egen
> VPC-website angiver de lige præcist din metode som løsning ...........
>
> BØVLET!!

Ja, mon ikke!

Er der nogen, der har prøvet at tilslutte et Windows-usb-tastatur til
Mac'en og så bruge Remote Desktop Connection? Hjælper det? Altså, virker
alle taster så præcis som i Windows? For så vil jeg kan overveje at
anskaffe sådan et keyboard til de perioder, hvor jeg arbejder med større
projekter i Windows.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 28-03-04 19:32

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Præcist samme problem har jeg i VirtualPC - og på Micro$oft's egen
> VPC-website angiver de lige præcist din metode som løsning ...........
>
> BØVLET!!
>
> hilsen ka'l

Hvis man kan huske de mest essentielle tegn på Windows US tastaturet, så
er der en løsning - om end osse bøvlet:

På pc'en aktiveres både dansk og engelsk (US) tastatur i Regional
Settings. Der er en genvej for at skifte tastatur i Windows: Shift+Alt.

Når man så skal skrive f.eks. \ så trykker man Shift+Alt og taster *
(den til højre for ø) (der sidder \ på US-tastatur) og så Shift+Alt for
at vende tilbage til dansk.

Hvis man som jeg bruger det et utal af gange hver dag, så ender det med
alligevel ikke helt at være så bøvlet

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard