Valid XHTML
Fra : Christian

Dato : 27-03-04 20:36

Hej NG,

Jeg har lavet et site hvor design osv. inkluderes med php. Nu
skal skidtet validere. Er det muligt uden at uploade hele skidtet
for alle validatorer siger siden ikke kan findes hvis du
validerer gennem http://127.0.0.1/ og http://localhost/ .
Nogen idéer?

På forhånd tak
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Joergensen

Dato : 27-03-04 20:46

On Sat, 27 Mar 2004 19:36:11 +0000, Christian wrote:

> [...]
> skal skidtet validere. Er det muligt uden at uploade hele skidtet
> for alle validatorer siger siden ikke kan findes hvis du

Når du beder validatoren om at validere http://127.0.0.1/ vil den
jo kigge på sig selv. Prøv at angive dit eksterne IP og sørg for at
pakker adresseret til port 80 ryger til din box.

Hvis ikke du har mulighed for det, kan du hente w3c-validatoren ned fra
deres website og køre den fra din egen box. Så burde du kunne bruge
http://127.0.0.1/.

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-03-04 22:24

Christian skrev:

>Jeg har lavet et site hvor design osv. inkluderes med php. Nu
>skal skidtet validere. Er det muligt uden at uploade hele skidtet

Nej. En PHP-side skal PHP-fortolkes før den kan behandles som en
HTML-side.

Du kan blive fri for upload ved at sætte en PHP-server op på dit
eget system, men det er ikke nemmere.

--
Bertel

Fra : Kim Malchau

Dato : 27-03-04 23:13

On Sat, 27 Mar 2004 22:24:07 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

:>Du kan blive fri for upload ved at sætte en PHP-server op på dit
:>eget system, men det er ikke nemmere.

Har læst det skulle være helt let med denne her:

http://miniserver.sourceforge.net/

Med venlig hilsen

Kim Malchau

--
Nyhedsgrupper på Internet
http://ng.malchau.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-03-04 23:22

Kim Malchau skrev:

>:>Du kan blive fri for upload ved at sætte en PHP-server op på dit
>:>eget system, men det er ikke nemmere.

>Har læst det skulle være helt let med denne her:

Jeg har selv haft en Apache til at køre PHP, og det var let nok
at sætte op (uden at forske i sikkerheden), men at flytte filerne
fra min arbejdsmappe til serverens webroot var lige så besværligt
som at flytte dem til et af mine domæner (SmartFTP gør det ret
enkelt), så jeg nedlagde serveren igen.

--
Bertel

Fra : Kim Malchau

Dato : 27-03-04 23:26

On Sat, 27 Mar 2004 23:22:02 +0100, Bertel Lund Hansen
[...]

Der er jeg så nok lidt mere ustruktureret. Når jeg udvikler er det
direkte i webroot.

Til gengæld har jeg også det meste liggende på to PCere - det giver
mig så en replikeringsopgave i stedet

Med venlig hilsen

Kim Malchau

--
Nyhedsgrupper på Internet
http://ng.malchau.dk/

Fra : Christian

Dato : 28-03-04 09:42

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> fra min arbejdsmappe til serverens webroot var lige så besværligt
> som at flytte dem til et af mine domæner (SmartFTP gør det ret

Ved ikke hvad du mener, men jeg har en Apache server lokalt. Kan man
ikke validere det lokalt?

Fra : Brian Emilius

Dato : 28-03-04 10:10

Christian skrev:

> Ved ikke hvad du mener, men jeg har en Apache server lokalt. Kan man
> ikke validere det lokalt?

Hej Christian

Hvis det bare er html'en du skal validere, kan det gøres via www.w3.org
(HTML validator). Dette validerer dog kun html-koden uden din php... Hvis
PHP'en ikke indeholder nogle HTML-data, skulle dette virke ganske fint. Men
ellers bliver du nødt til at uploade til en server. Ved du forresten hvad
din ip er? For så kan du jo validere via den... Hvis ikke, så kig på
www.myip.dk

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-03-04 09:45

Christian skrev:

>Ved ikke hvad du mener, men jeg har en Apache server lokalt. Kan man
>ikke validere det lokalt?

Du skal lægge fiilerne frem på en server - din egen eller en
anden netserver. Derefter angiver du serverstien til filerne i
W3's validator.

Du kan ikke få valideret rå PHP-kode som om det er HTML-kode. Det
er det ikke. Det skal køres igennem en PHP-fortolker først.

--
Bertel