Dire Strait
Fra : Helle

Dato : 27-03-04 18:44

Hej

er der nogen der ved hvad dire straits første album
hedder ????

Fra : Carl Drud

Dato : 27-03-04 18:52

On Sat, 27 Mar 2004 18:43:53 +0100, Helle wrote:

> er der nogen der ved hvad dire straits første album
> hedder ????

Hed den noget udover Dire Straits?

http://www.geocities.com/Broadway/Alley/5330/dsalb.htm

Carl

Fra : j

Dato : 27-03-04 19:01

jeg har hørt om at det sku være en dobbelt cd
og den eneste jeg har set de har lave dobbelt er
alchemy live

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-03-04 19:15

"j" <js.n1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har hørt om at det sku være en dobbelt cd

Jeg tvivler, for der blev da ikke lavet cd'er i 1978 .....
Jeg holder også på at den bare hed Dire Straits
http://www.money-for-nothing.com/disco/ds/ds-eng.html

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Lars Fischer

Dato : 30-03-04 22:37

"j" <js.n1@mail.dk>

> jeg har hørt om at det sku være en dobbelt cd
> og den eneste jeg har set de har lave dobbelt er
> alchemy live

Så har du hørt noget sludder. Den første LP (senere udgivet på CD)
hed blot Dire Straits - det er den med "Down to the Waterline", "Water
of Love", "Sultans of Swing", "Six Bladed Knife", Wild West End", etc.
En nødvendighed i enhver samling - og den er vel stadig deres bedste
udgivelse.

Før den (mens D.S. ikke kunne få pladekontrakt) var der en BBC live
optagelse i vild cirkulation - sådan et slags uofficielt hit. Den
indeholder ca. det samme materiale som debutpladen, og er mange år
senere udgivet som "Live at the BBC". Jeg kan huske at den BBC-
optagelse helt slog benene væk under mig i '78, og at ingen kunne
forstå at det band ikke havde en pladekontrakt. Men det fik de jo så
osse i en fart.

/Lars

Fra : kautaq

Dato : 31-03-04 02:42

Lars Fischer wrote:

> [...]
> optagelse helt slog benene væk under mig i '78, og at ingen kunne
> forstå at det band ikke havde en pladekontrakt. Men det fik de jo så

Tak for den historie. Og Mylle spillede/viste videoen til
Sultans of Swing i et lørdagsunderholdningsprogram i fjernsynet,
og så var de verdensberømte i Danmark på 3 minutter.

Jeg så engang et interview med den manager der gav dem den
første pladekontrakt. Han sagde:

Det var ikke fordi at jeg kunne lide musikken særlig meget
og det var heller ikke på grund af deres udseende - tværtimod
- det var fordi guitaristen havde en rød (strat) guitar!

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-03-04 19:19

"Helle" <hk.n@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> er der nogen der ved hvad dire straits første album
> hedder ????

Hej Helle

Dire Straits første album, er aldrig blevet kaldt andet, end netop " Dire
Straits " og der er intet på albummet der antyder at det skulle hedde andet.
Det er jo også ganske almindeligt ved debut plader, at de kun hedder
gruppens navn.

M.V.H.....Benny..

Fra : Otto J.

Dato : 27-03-04 19:39

> er der nogen der ved hvad dire straits første album
> hedder ????

Hvis du går ind på www.allmusic.com og søger på dire straits, får du en
oversigt over de plader de har udgivet. Du kan f.eks. se den første plade
her: http://shorterlink.com/?REGXBO. Som det fremgår hedder den blot "Dire
Straits", og med 41 minutter og 34 sekunder er der ikke meget grund til at
gøre den til en dobbelt-cd, eller dobbelt LP for den sags skyld. Men der kan
jo godt være lavet et eller andet obskurt genoptryk af den på et tidspunkt.

Mvh. Otto