Hjælp til problem vedr. optagelse af vhs o~
Fra : Anders Bang Olsen

Dato : 27-03-04 20:01

Hej alle

Jeg har netop fået et Asus 9800XT med VIVO funktion. Jeg vil gerne optage
nogle gamle vhs'er over på pc'en og har i den forbindelse købt et kabel med
scartstik i den ene ende(til videoen) og i den anden ende (til VIVO-boxen)et
compositstik plus et alm. jackstik til lyd. Problemet er bare at jeg ikke
kan finde det der ligner et signal inde på min pc fra videoen. Jeg har
prøvet alt ligefra at skifte mellem Pal, Secam, NTSC (tror jeg det hedder).
Normalt virker videoen fint igennem scartstikket på mit tv. Er det mon
muligt at én af de mange klogehoveder herinde vil hjælpe mig?

Mvh. Anders

Fra : pwa

Dato : 26-03-04 21:58

"Anders Bang Olsen" <abo@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh. Anders
>
> til Vivo må der være nogle WDM drivere, det er nok dem du mangler
at installere.
pwa

Fra : Anders Bang Olsen

Dato : 28-03-04 08:30

"pwa" <pagolinux@webspeed.dk> wrote in message

> "Anders Bang Olsen" <abo@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej Peter tak for dit svar! Jeg kom desværre til at slette dit svar efter
gennemlæsning, derfor er denne tråd ikke efter dit svar.
Jeg har prøvet at downloade dit program og har valgt composit og prøvet alle
forskellige indstillinger. Men virker stadig ikke. Derudover gjorde jeg en
lille opdagelse, nemlig at jeg godt kan trække S-video ud af min
dvdafspiller til min pc, men det løser desværre ikke problemet med min
video. Det kabel jeg har købt er fra Sandberg og af typen "Komposit
video+stereolyd til SCART stik". Problemet er måske at det kun kan gå fra
komposit til SCART og ikke omvendt. Desværre har jeg ledt lidt på
internettet og kan ikke umiddelbart finde et kabel der går fra SCART til
komposit+lyd!? Tror du/I at dette er årsagen til problemet og har I nogle
forslag til hvordan det kan løses?

Mvh. Anders

Fra : Peter Holm

Dato : 27-03-04 10:32

Det kabel jeg har købt er fra
> [...]
> umiddelbart finde et kabel der går fra SCART til komposit+lyd!? Tror
> du/I at dette er årsagen til problemet og har I nogle forslag til

ja, det er da en mulighed - signalet skal jo i hvert fald vende den rigtige
vej.
Og i mine ører vender "Komposit video+stereolyd til SCART stik" forkert,
hvis SCART'en er sat i videoen.
Mit video er sat til pc'en med sådan en fætter her:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&partid=11&show=32&menuid=1
Så kan du skifte mellem in og out.
Udover det skal du så bare bruge et kabel med video og audio phone-stik.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 27-03-04 10:59

Det kabel jeg har købt er fra
> [...]
> umiddelbart finde et kabel der går fra SCART til komposit+lyd!? Tror
> du/I at dette er årsagen til problemet og har I nogle forslag til

på av-supplys side står der således om dit kabel:
"Dette kabel kan kun køre fra PC til TV. Ikke den anden vej."
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&partid=6&show=11&menuid=1

Mvh
Peter

Fra : Anders Bang Olsen

Dato : 28-03-04 10:27

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message
> [...]
> >

> på av-supplys side står der således om dit kabel:
> "Dette kabel kan kun køre fra PC til TV. Ikke den anden vej."

Hej Peter

Mange tak for hjælpen. Det må være det der er problemet! Jeg var nede i Fona
og købe den dims du anbefaldede og nu virker det fint, bortset fra at det
kun er i sort/hvid! Har du også løsningen på dette problem?

Tak for hjælpen

Fra : MA

Dato : 27-03-04 19:01

> [...]
> og købe den dims du anbefaldede og nu virker det fint, bortset fra at det
> kun er i sort/hvid! Har du også løsningen på dette problem?

Formentlig mangler du en "Colorfix-adapter til S-video på Scart
(composite)".

Venligst
- MA

Fra : ----OR----

Dato : 27-03-04 21:54

> [...]
> og købe den dims du anbefaldede og nu virker det fint, bortset fra at det
> kun er i sort/hvid! Har du også løsningen på dette problem?

S-video har adskilt farve/lys. Hvis du smider et S-videosignal ind i f.eks.
en standard video forsvinder farverne. S-video skal føres HELE vejen
igennem.

Fra : Peter Holm

Dato : 27-03-04 06:35

Anders Bang Olsen wrote:
> [...]
> Pal, Secam, NTSC (tror jeg det hedder). Normalt virker videoen fint
> igennem scartstikket på mit tv. Er det mon muligt at én af de mange

jeg kender ikke Asus 9800XT, men man skal i grapper softwaren normalt vælge,
om man optager fra Composite eller Tuner - og sågar SVHS på nogle kort. HAR
du valgt composite?
Hvilken software bruger du ? (det er måske det der VIVO, som jeg ikke
kender - if so, så skal du sikkert ignorere resten af mailen)
Hvis du bruger noget der følger med Asus 9800XT-kortet, så vil jeg istedet
foreslå, at du prøver med programmet Virtual VCR - det fungerer normalt
rigtig godt med næsten alle kort. Det er også noget nemmere at hjælpe dig,
hvis du bruger et meget anvendt software.

Mvh
Peter

Fra : pwa

Dato : 27-03-04 12:14

> [...]
>
> Mvh. Anders
>
> det enkleste er at anskaffe et scartstik med en omskifter in og out
de findes med composite og s-video udgang og desuden lyd (stereo)
og så bruge alm kabel med phonostik (RCA stik hedder de vist)
omtalte scartstik findes i hele sæt med alle kabler .
i sidste uge så jeg dem hos Harald Nyborg.
v/h Pwa