Compiling af javakode til .exe
Fra : Jakob Nørskov

Dato : 18-12-00 14:12

Hejsa

Er der nogen der ved om man kan compile javakode til .exe filer - og
hvis ja - Hvordan?

/Jakob

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 18-12-00 14:30

Dette spørgsmål bliver stillet jævnligt. Prøv at søge her i gruppen
efter posts med 'exe' eller 'native' i subject.

-dennis

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-12-00 14:32

In <553s3tgm7ds49nav3o8mdl9s4dltvd1heh@4ax.com> Jakob Nørskov <jaskov@forum.dk> writes:

>Hejsa

>Er der nogen der ved om man kan compile javakode til .exe filer - og
>hvis ja - Hvordan?

Maaske kan InstallAnywhere fra Zero-G loese dit problem.

Du kan download en fri proeve-version fra http://www.zerog.com/

Mvh
Martin

Fra : Søren Ejlersen

Dato : 18-12-00 21:46

Mjallo
JToExe kan godt lave dit java om til en exe..Prøv at søge efter det på
tucows
Mvh
Søren

Fra : Fihnn Holger

Dato : 19-12-00 12:49

> JToExe kan godt lave dit java om til en exe.

Det virker fint, men hvordan får man defineret hvor eksempelvis billeder
ligger.

Mvh. Fihnn

Fra : Søren Ejlersen

Dato : 19-12-00 13:01

Det angiver du i selve java-koden!!

Fra : Fihnn Holger

Dato : 19-12-00 13:12

> Det angiver du i selve java-koden!!
Det skider programmet altså højt og flot på!

Fihnn

Fra : Søren Ejlersen

Dato : 19-12-00 14:00

Det lyder underligt. Er billede placeret samme sted, som din main-klasse?,
hvis ikke, så prøv det. Denne lille strimle kode, betyde at billedet ligge i
samme sted, som din mainklasse

final ImageIcon icon = new ImageIcon("svin.gif");

Fra : Fihnn Holger

Dato : 19-12-00 14:32

> Det lyder underligt. Er billede placeret samme sted, som din main-klasse?,

Ja, det har jeg prøvet, har det noget med classpath at gøre?

Fihnn

Fra : Søren Ejlersen

Dato : 19-12-00 18:11

Ja..du skal angive, hvor de ligger. Jeg har ikke haft nogle problemer med
billeder, som ikke dukkede op. Alle mine klasse lå også i samme
path....Håber du får det til at virke

Fra : N/A

Dato : 19-12-00 19:55

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-12-00 19:55

http://www.bravozulu.com

Mvh
Flemming
delph@worldonline.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-00 10:27

Flemming Nielsen wrote:

> http://www.bravozulu.com

"Also it has been updated for Java 2.2"...

Hmmm...

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 11:31

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-00 11:31

Leon Jessen wrote:

> Dette 'JToExe' synes ikke at findes på www.tucows.com ? Hvor skal jeg lede?
> Virker det, så man rent faktisk kan tage sine JAVA programmer og installere
> dem på en hvilken som helst computer (også en uden JAVA???) og så kan de
> køre?

Javaprogrammer kræver sædvanligvis nogen store runtimebiblioteker, som
du skal have med.

Det bedste bud er at bruge Microsofts tilsvarende program i deres Java
SDK 4.0, som bruger de Javabiblioteker som Internet Explorer har.

Fra : Jakob Nørskov

Dato : 19-12-00 22:51

Tak for hjælpen.

Fra : Fihnn Holger

Dato : 20-12-00 18:19

> Tak for hjælpen.

Har du ikke problemer med at ikoner ikke vises?

Fihnn