tvangsauktion
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 25-03-04 21:27

Hej

Jeg overvejer at byde på et hus på tangsauktion.

Jeg har fået salgsopstillingen fra davokaten, og i vejledningen er jeg
faldet over følgende:

"Auktionsafgiften udgør 0,5 %. Afgiften beregnes af auktionsbudet med tillæg
af, hvad der skal udredes udover auktionsbudet samt værdien af privatretlige
byrder og servitutter. Afgiften forfalder ved auktionens slutning."

I huset er der et realkreditlån på 230000 kr + 12000 forfalden. Et
ejerpantebrev på 65000 to tinglyste udlæg på hhv. 150000 og 85000 kr.
Derudover er der forfaldne ejendomsskatter og auktionsgebyrer på 24000.

Hvis buddet ender på fx. 230000 skal der så betales
gebyr af samtlige 566000 eller kun af 253000 ?

Huset har været til salg til 310000 (off. vurdering)i ca. ½ år og er ikke
blevet solgt. (Huset trænger meget til en kærlig hånd). Er der nogen der har
en ide om hvad man kan forvente at kreditforeningen vil byde ? Vil de
acceptere at få mindre end deres tilgodehavende ?

på forhånd tak.
Martin L. Pedersen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-03-04 23:02

http://www.tvangsauktion.dk/ giver dig fremgangsmåden eller spørg din advokat

Fra : Rasmus

Dato : 26-03-04 00:28

"Martin Lambert Pedersen" <news2004@lambert.dk.FJERN> wrote in message
> [...]
> en ide om hvad man kan forvente at kreditforeningen vil byde ? Vil de
> acceptere at få mindre end deres tilgodehavende ?

De kan jo blive nødt til at acceptere mindre end deres tilgodehavende, jeg
tvivler på at kreditforeningen selv køber noget gammelt lort.

Så er 100-150 tkr ikke urealistisk, selvfølgelig alt efter hvor i landet,
men til den vurdering ligge det næppe i et særligt attraktivt område.

mvh
Rasmus

Fra : J. Nielsen

Dato : 27-03-04 00:21

> [...]

> Hvis buddet ender på fx. 230000 skal der så betales
> gebyr af samtlige 566000 eller kun af 253000 ?

Af ca. 253.000,- - jeg kender ikke de øvrige tal....

> [...]
> en ide om hvad man kan forvente at kreditforeningen vil byde ? Vil de
> acceptere at få mindre end deres tilgodehavende ?

De vil ofte acceptere et tab. I det nævnte tilfælde måske ca. ½.

Mvh.

J. Nielsen

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 28-03-04 00:14

Hej igen

> Jeg overvejer at byde på et hus på tvangsauktion.

Tak for svarene !
Jeg har nu været inde og se huset... Der skal ofres en del, hele 1.salen er
lavet uden isolering... dvs. alt skal rives ned og der skal startes
forfra...

Men man må jo forvente at prisen er derefter, så jeg må afsted til auktionen
og se hvad der bliver budt.

mvh
Martin