hmm.. kan de finde ud af det? (optiker)
Fra : peet_dk

Dato : 25-03-04 18:41

For godt et år siden fik jeg tjekket mine øje i den lokale synoptik, fik
advide jeg burde have et par computerbriller. 500kr ville et par briller
koste. Jeg kunne dog nøjes med et par +.5 (minus..?) ind til jeg fik flere
penge til at købe et par briller med den rigtige styrke i begge øjne. Så det
gjore jeg, men fik dog aldrig brugt dem rigtigt (spørg mig ikke hvorfor!)

Da jeg så skal til at tage uddannelse tænkte jeg det ville være smart at få
tjek på det syn, nu når jeg skal begynde at læse mv. Så tog op i den lokale
"nyt syn" (er flyttet) Han sagde jeg havde en lille bygningsfejl+det med
styrken!

Og de BILLIGSTE jeg kunne få lå på 2.500kr! Hvad f.. skal jeg gøre nu?

Prøve i en 3. butik og få et helt andet svar? Eller er det noget øjnlægen
gider (tid) tage sig af? Skal jeg kontakte min egen læge for at få
henvisning til øjnlæge, eller kontakter jeg øjnlægen direkte?

--
-
peet_dk was here

Fra : Kim2000

Dato : 25-03-04 20:38

> gider (tid) tage sig af? Skal jeg kontakte min egen læge for at få
> henvisning til øjnlæge, eller kontakter jeg øjnlægen direkte?

Naturligvis skal du tage øjenlægen, og naturligvis er der noget galt med dit
syn, når du får det tjekket af en person, der lever af at sælge briller -
simpel logik. (og før dokomenteret på DR)

Kim

Fra : Søren R

Dato : 26-03-04 09:03

On Thu, 25 Mar 2004 20:37:54 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>Naturligvis skal du tage øjenlægen, og naturligvis er der noget galt med dit
>syn, når du får det tjekket af en person, der lever af at sælge briller -
>simpel logik. (og før dokomenteret på DR)

Det har jeg også altid gået og troet, og på et tidspunkt fik jeg lavet
en synstest hos Synoptik. Da vi var færdige, måtte han indrømme at mit
syn var perfekt, og jeg ikke engang ville have nytte af et par
læsebriller med den mindste styrke...
--
Søren R

¤ Hader DU en reklame? Besøg http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 08:13

>Naturligvis skal du tage øjenlægen, og naturligvis er der noget galt med dit
>syn, når du får det tjekket af en person, der lever af at sælge briller -
>simpel logik. (og før dokomenteret på DR)

Hmm... Har lige haft ringet til den lokale øjenlæge, og fik næsten
direkte besked om at det ikke var noget øjenlægen tog af sig, og der
var ½år ventetid osv. osv. Og (igen ikke direkte) at jeg måske skulle
prøve en 3.

Jeg fik dog anbefalet en optiker, så prøver at tage der op.

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 29-03-04 17:57

Hej.

En øjenlæge laver ikke briller eller synsprøver, det er noget optikeren
tager sig af.
Øjenlægen behandler øjensygdomme, det er noget helt andet.

Med venlig hilsen Camilla
- der i øvrigt altid køber briller hos Louis Nielsen.

Fra : Kim2000

Dato : 29-03-04 19:59

> En øjenlæge laver ikke briller eller synsprøver, det er noget optikeren

Det er et skrupforkert udsagn.

Fra : meldgaard

Dato : 30-03-04 14:49

"Kim2000" skrev d. 29-03-04 19:59 dette indlæg :

> Det er et skrupforkert udsagn.

Det vil jeg give ret i. Men det er ikke øjenlægen der sælger brillerne.
Men det er altid en
god ide at få checket sit syn hos øjenlægen.
I "gamle" dage kunne man få sine computer-briller betalt af sin
arbejdsgiver. Men når så man rejste var
det firmaets briller i princippet. Der kunne jo ikke ske noget ved at
spørge ved den næste samtale med
chefen. Du kan allerhøjest få et nej.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 10:15

On Mon, 29 Mar 2004 18:56:38 +0200, "Camilla W. Pedersen"
<camillawp@mail.dk> wrote:

-klip-
>Med venlig hilsen Camilla
>- der i øvrigt altid køber briller hos Louis Nielsen.
-klip-

Har hørt meget godt om dem, tror jeg bestiller en tid hos dem. Dog
findes der ikke en lokal butik, men så hellere nogle jeg ved jeg kan
stole på!

Fra : Sanne Bülow

Dato : 09-04-04 15:27

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg vælger at tro på der trods alt er nogle ærlige optikere til, trods det
at det desværre også er min erfaring. Jeg fik også at vide ved en optiker at
jeg behøvede læsebriller, hvilket et efterfølgende besøg hos øjenlægen
afkræftede...

> [...]
> direkte besked om at det ikke var noget øjenlægen tog af sig, og der
> var ½år ventetid osv. osv. Og (igen ikke direkte) at jeg måske skulle

Jeg tror snarere jeg ville prøve en anden øjenlæge. Jeg fik svaret hos min,
at selvfølgelig tjekkede de det, faktisk mente han det var galmatias at få
tjekket øjne hos optikeren.

--
Knus
Sanne

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 06-04-04 16:21

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev et indlæg
<40633513$0$287$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

>Naturligvis skal du tage øjenlægen, og naturligvis er der noget galt med dit
>syn, når du får det tjekket af en person, der lever af at sælge briller -
>simpel logik. (og før dokomenteret på DR)

Nu er det ikke altid at DR står for saglig og kompetent
dokumentation...

Jeg har da flere gange været ved opltiker for at få checket syn og
briller og flere gange fået at vide at de briller jer har passer godt
nok - jeg har selvfølgelig også nogle gange måtte lægge den del penge
til andre briller.
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet