Stockholm
Fra : Soren Kuula

Dato : 25-03-04 12:15

Hej,

Hvor kan man overnatte billigt der (backpacker class)?

MVH
Søren

Fra : PL

Dato : 25-03-04 21:57

"Soren Kuula" <dongfang@REMOVE.bitplanet.net> wrote in message
> Hej,
>
> Hvor kan man overnatte billigt der (backpacker class)?

Hej Søren!

Det er dyrt at overnatte i Stockholm!
Der er en del vandrehjem placeret meget centralt i Stockholm. Disse er
typisk gamle skibe af forskellig art man har ombygget til flydende
vandrehjem. De fleste af disse ligger i gåafstand til centrum (eks. Gamla
Stan).
Et relativt berømt skibsvandrehjem er MS Chapman
http://www.svenskaturistforeningen.se/STF_INT/vandrarhem_info.asp?AreaId=18&An_id=169der
har fungeret som vandrehjem siden 1949. Her er dog i sommersæsonen nogle
sære regler med at man ikke kan booke i forvejen.
Denne her boede jeg selv på i sommers:
http://www.rygerfjord.se/
Her er der udsigt over på Gamla Stan og Rådhuset. Jeg mener vi gav noget der
lignede 450 Dkr pr. nat for en møj lille kahyt, der til gengæld ligger
centralt + har et dejligt dæk man kan sidde på om aftenen.
Jeg har ikke helt overblik over det men jeg vil mene der ligger mindst 20
vandrehjemsskibe i Stockholm.
Vil du betale mindre skal du nok uden for byen og bo på campingplads.

God tur

Mvh
Per Lange