Alternativ til Newsbin?
Fra : Morten Bowman

Dato : 25-03-04 11:20

Hejsa
Nu har jeg brugt Newsbin i 4 år efterhånden.
Men den har en tendens til at sluge ressourcer - især ram. Når der skal
hentes mange headers så gør den ofte systemet sløvt.
Fordelene ved Newsbin er hastigheden, den samler trådene, gode filtre og
søgefunktion.
Kender I en prog der kan matche dette?

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Sune

Dato : 25-03-04 12:11

On Thu, 25 Mar 2004 11:19:55 +0100, Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Hejsa
>Nu har jeg brugt Newsbin i 4 år efterhånden.
>Men den har en tendens til at sluge ressourcer - især ram. Når der skal
>hentes mange headers så gør den ofte systemet sløvt.

De nyeste BETA udgaver af Newsbin har ikke dette problem.
Kun registrerede brugere har adgang til BETA udgaver.

>Fordelene ved Newsbin er hastigheden, den samler trådene, gode filtre og
>søgefunktion.
>Kender I en prog der kan matche dette?

Der er intet der kan matche Newsleecher fra http://www.newsleecher.com sammen med .nzb filer fra
http://www.newzbin.com

Mvh
Sune

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-03-04 12:33

On Thu, 25 Mar 2004 12:10:35 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>De nyeste BETA udgaver af Newsbin har ikke dette problem.
>Kun registrerede brugere har adgang til BETA udgaver.

Oki, så kunne man jo vente og se

>Der er intet der kan matche Newsleecher fra http://www.newsleecher.com sammen med .nzb filer fra
>http://www.newzbin.com

Hvordan mener du .nzb filer? Kan de 2 programmer fungere sammen eller?

Fra : Sune

Dato : 25-03-04 12:43

On Thu, 25 Mar 2004 12:33:19 +0100, Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Hvordan mener du .nzb filer? Kan de 2 programmer fungere sammen eller?

http://www.newZbin.com <-- index service.
..nzb filer <--- en samling af headers som kan loades ind i Newsleecher .

Så behøver man aldrig mere downloade headers.

Og .nzb filer virker også i beta udgaverne af NewSbin Pro.
Men jeg synes at Newsleecher er bedre.

Mvh
Sune

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-03-04 13:04

On Thu, 25 Mar 2004 12:43:07 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>http://www.newZbin.com <-- index service.
>.nzb filer <--- en samling af headers som kan loades ind i Newsleecher .
>
>Så behøver man aldrig mere downloade headers.

Hvor henter man de filer? Jeg har konto hos Newzbin men kan ikke lige finde
det?

Fra : Sune

Dato : 25-03-04 13:12

On Thu, 25 Mar 2004 13:03:37 +0100, Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Hvor henter man de filer? Jeg har konto hos Newzbin men kan ikke lige finde
>det?

Hvis du har en betalt konto der (50 cent / 3,50 kr om ugen) kan du hente dem.

3,50 kr om ugen er et ligegyldigt beløb set i forhold til at du aldrig mere behøver at downloade
headers.

Mvh
Sune

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-03-04 12:47

>Der er intet der kan matche Newsleecher fra http://www.newsleecher.com sammen med .nzb filer fra
>http://www.newzbin.com

Man må sige at folk er meget uenige
http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1051719604

Fra : Sune

Dato : 25-03-04 12:53

On Thu, 25 Mar 2004 12:47:20 +0100, Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Man må sige at folk er meget uenige
>http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1051719604

Programmet er sikkert ikke særlig godt som newsreader.

Men sammen med .nzb filer er det bare et værktøj til at downloade filer.
Man behøver ikke at browse grupper, downloade headers eller søge.

Hos mig kører den for fuld skrue.
Jeg benytter beta12. Jeg tør ikke opgradere til beta13. Det kører den for godt til.
:P

Mvh
Sune

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-03-04 13:02

On Thu, 25 Mar 2004 12:53:28 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Hos mig kører den for fuld skrue.
>Jeg benytter beta12. Jeg tør ikke opgradere til beta13. Det kører den for godt til.

Der er kommet en beta 14 også.
Vil det sige du bare henter alt? Jeg vil nu gerne kigge og hente det jeg kan
bruge

Fra : Sune

Dato : 25-03-04 13:07

On Thu, 25 Mar 2004 13:02:29 +0100, Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Der er kommet en beta 14 også.
>Vil det sige du bare henter alt? Jeg vil nu gerne kigge og hente det jeg kan
>bruge

Jeg vælger det jeg vil have på newZbin.com, importerer .nzb filen, og begynder at downloade.

Helt uden at benytte programmet til at browse grupper, downloade headers eller søge.

Mvh
Sune

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-03-04 13:23

On Thu, 25 Mar 2004 13:07:05 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg vælger det jeg vil have på newZbin.com, importerer .nzb filen, og begynder at downloade.
>
>Helt uden at benytte programmet til at browse grupper, downloade headers eller søge.

Thnx, det må checkes ud

Fra : Pop-corn

Dato : 13-04-04 16:44

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in

> [...]
> hentes mange headers så gør den ofte systemet sløvt.
> Fordelene ved Newsbin er hastigheden, den samler trådene, gode filtre og

Prøv X-news. !
Det bruger jeg bla. til beskeden her.
Newsbin er okay , men selv foretrække jeg X-news.
V. 5.04.25 og den seneste BETA udgave.
Hvorfor nu begge to - jo , fordi noget kan være incomplete i 5.04.25
versionen , hvor det er complete i BETA udgaven. !
Lidt underligt. !

Der er nok andre som bruger X-news , og som kan give mig ret i at det er
en meget fin newsreader...

Pop-corn.......

Fra : Morten Bowman

Dato : 13-04-04 17:26

On 13 Apr 2004 15:44:21 GMT, "Pop-corn" <A@B.com> wrote:

> [...]
>Lidt underligt. !
>
>Der er nok andre som bruger X-news , og som kan give mig ret i at det er

Jeg har brugt den til at poste med, men synes ikke hastigheden er
fremragende ved download.
Pt. bruger jeg Newsleecher og er glimrende tilfreds.

Fra : Pepsimax

Dato : 13-04-04 18:36

Hej Morten

jeg bruger også Newsleecher ved du
om man kan sætte den til kun at bruge 80 % af ens båndbrede
og hvorfor så denne tåbelige ide
der erogså andre i huset der bruger internettet men de er låste når jeg
downloader

mvh

pepsimax

Fra : Morten Bowman

Dato : 13-04-04 23:14

On Tue, 13 Apr 2004 19:35:45 +0200, "Pepsimax" <k@pepsimax.dk> wrote:

> [...]
>og hvorfor så denne tåbelige ide
>der erogså andre i huset der bruger internettet men de er låste når jeg

Options/Graph

Fra : Pepsimax

Dato : 14-04-04 08:09

Hej Morten
S U P E R
Tak for hjælpen

Fra : Tulle

Dato : 16-04-04 17:20

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in

> Jeg har brugt den til at poste med, men synes ikke hastigheden er
> fremragende ved download.
> Pt. bruger jeg Newsleecher og er glimrende tilfreds.

Jeg tror ikke at download hastigheden alene er fastsat til noget bestemt
via. en newsreader som X-news eller noget andet tilsvarende utility.
Dog ved jeg at TDC har sat hastigheden til
omkring 60 k/s når man henter.
Hvad toppen er når man poster , har jeg ikke helt check på.

Tulle.