Hvilken film tænker jeg på?
Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-03-04 23:18

Hejsa.
Jeg har i flere år haft denne barndoms film i hovedet og nu vil jeg altså
vide hvad filmen hedder!

Jeg er 19år idag og vil gætte på, at jeg var en 10-12år dengang jeg så
filmen.

Den handler om et ungt menneske der som spædbarn blev kidnappet af de
indfødte i junglen tæt på storbyen, hvor hans forældre lever.

Drengen har helt lyst krøllet hår og vokser op sammen med de indfødte.
Det eneste jeg så husker er en kamp mellem de indfødte og nogle `slemme´
folk.

Hvad hedder filmen jeg tænker på?
Gerne dansk og org. titel hvis det er muligt.
Findes den på DVD?

På forhånd mange tak

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-03-04 23:22

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> wrote in message

> Den handler om et ungt menneske der som spædbarn blev kidnappet af de
> indfødte i junglen tæt på storbyen, hvor hans forældre lever.
>
> Drengen har helt lyst krøllet hår og vokser op sammen med de indfødte.

Skal lige siges at det er med garanti ikke er The Blue Lagoon jeg tænker på,
selvom ovenstående passer meget godt.
Men det gør nedstående jo ikke :)

> Det eneste jeg så husker er en kamp mellem de indfødte og nogle `slemme´
> folk.

Mener at drengen og pigen strander på en ø i denne film og den film jeg
tænker på forgår det i junglen.

mvh
Stig Sørensen

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-03-04 23:28

Stig Sørensen wrote:

> Hvad hedder filmen jeg tænker på?
> Gerne dansk og org. titel hvis det er muligt.
> Findes den på DVD?

Det er helt sikkert "Regnskovens Hemmelighed" (The Emerald Forest)

http://www.imdb.com/title/tt0089087/

/David

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-03-04 23:31

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Det er helt sikkert "Regnskovens Hemmelighed" (The Emerald Forest)
>
> http://www.imdb.com/title/tt0089087/

Jaaa det er så! Jeg bukker og takker mange gange.

Super fed film.
Så vidt jeg husker ihvertfald, er jo mange år siden :)

Mvh
Stig Sørensen

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-03-04 23:38

Stig Sørensen wrote:

> Jaaa det er så! Jeg bukker og takker mange gange.
>
> Super fed film.
> Så vidt jeg husker ihvertfald, er jo mange år siden :)

Jeg husker den også som superfed, men jeg var heller ikke særlig gammel.
Jeg så den mange gange kan jeg huske...

/David

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-03-04 23:44

> Jeg husker den også som superfed, men jeg var heller ikke særlig gammel.
> Jeg så den mange gange kan jeg huske...

Jeps også her.
Det med det krøllede hår var fra den blå lagune som også er fed.
Men denne her slår altså alt :)

Rigtig god barndoms film.

Igen mange gange tak.

mvh
Stig Sørensen

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 25-03-04 07:46

> Jeg husker den også som superfed, men jeg var heller ikke særlig gammel.
> Jeg så den mange gange kan jeg huske...

Også her! Kan især huske da hovedpersonen slog pigen ned, for at score
hende. Virkede kraftigt på mig som 12-13 årig knægt.

--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 25-03-04 07:57

> Hvad hedder filmen jeg tænker på?
> Gerne dansk og org. titel hvis det er muligt.
> Findes den på DVD?

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0000542C6/102-0351898-9040123?v=glance

Glemmer aldrig de lede kanibaler. Især da de æder farens følgesvend (ham den
langhårede).

Fra : Per Andersen

Dato : 03-04-04 10:40

"The Damn" - "Dæmningen"