Fatal error: Call to undefined function: f~
Fra : Lalleglade

Dato : 27-04-01 11:17

Er der nogen der kan hjælpe mig her???

Jeg vil lave en liste på min hjemmeside over nogle ftp'er, og jeg vil her
teste om de er åbne eller ej.

Jeg får den fejl der står i emnet.

<?php

$ftp_server = "webhullet.d2g.com";
$ftp_user_name = "look";
$ftp_user_pass = "look";

// set up basic connection
$conn_id = ftp_connect("$ftp_server");

// login with username and password
$login_result = ftp_login($conn_id, "$ftp_user_name", "$ftp_user_pass");

// check connection
if ((!$conn_id) || (!$login_result))

echo "Ftp connection has failed!";
echo "Attempted to connect to $ftp_server for user $user";
die;
} else {
echo "Connected to $ftp_server, for user $user";
}

// close the FTP stream
ftp_quit($conn_id);

?>

--
ICQ - 44421223
Site - www.webhullet.dk - Du må gerne ligge en lille besked

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 27-04-01 11:44

Lalleglade skrev:

> Jeg får den fejl der står i emnet.

PHP skal kompileres med --enable-ftp. Spørg dit webhotel, om de vil
gøre det.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Lalleglade

Dato : 27-04-01 11:49

"Jonas Koch Bentzen" wrote in message
> PHP skal kompileres med --enable-ftp. Spørg dit webhotel, om de vil
> gøre det.

Nu er det sådan at jeg ikke har et webhotel, men har en server sammen med
min storebror.
Det er min storebror som står for opsaætningen af serveren, men hvis det
ikke er så svært kan jeg vel selv gøre det.

sååå...er det svært???

Fra : Lalleglade

Dato : 27-04-01 11:51

"Lalleglade" <lalle|Remove|glade@duertilgrin.dk> wrote in message

> [...]
> Det er min storebror som står for opsaætningen af serveren, men hvis det
> ikke er så svært kan jeg vel selv gøre det.

Jeg ville egentlig osse gerne vide om der er et sted hvor der står hvordan
der skal gøres. Helts på dansk, men det er ikke så vigtigt!

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 27-04-01 12:45

Lalleglade skrev:

> Jeg ville egentlig osse gerne vide om der er et sted hvor der står
> hvordan der skal gøres. Helts på dansk, men det er ikke så vigtigt!

Jeg har skrevet en (lettere dårlig og uddateret) vejledning på Webcafe
(http://webcafe.dk/diverse/artikler/028/da028.php3). Du skal bare
tilføje --enable-ftp til ./configure-linjen, når du konfigurer PHP:

.../configure --enable-ftp --with-mysql
--with-apache=/home/brugernavn/hent/apache-mappen --enable-track-vars

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Lalleglade

Dato : 27-04-01 15:01

> [...]
>
> ../configure --enable-ftp --with-mysql
> --with-apache=/home/brugernavn/hent/apache-mappen --enable-track-vars

Tusind tak!
Det er da noget man kan gå lige til

Tak igen!

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 27-04-01 12:10

On Fri, 27 Apr 2001 12:48:33 +0200, "Lalleglade"

prøv det, prøv det

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Lalleglade

Dato : 27-04-01 12:24

"Thomas Jensen - pil.dk" wrote in message
> prøv det, prøv det

Nu når du giver sådan en grundig forklaring burde det jo ikke være noget
problem

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 27-04-01 12:27

On Fri, 27 Apr 2001 13:24:15 +0200, "Lalleglade"

njøh... personligt plejer jeg blot at sende en mail til bofh@tld.mil
så virker det 2 min. senere.

men kig evt. http://dk.php.net/manual/en/html/install.configure.html

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Lalleglade

Dato : 27-04-01 15:03

Takker for hjælpen, men jeg fandt ud af det med Jonas Koch Bentzen's hjælp!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-04-01 14:24

On Fri, 27 Apr 2001 12:48:33 +0200, "Lalleglade"
<lalle|Remove|glade@duertilgrin.dk> wrote:

>Det er min storebror som står for opsaætningen af serveren, men hvis det
>ikke er så svært kan jeg vel selv gøre det.

Tjah, personligt gider jeg ikke selv compile, sålænge der findes
passende pakker herunder. Kører serveren RedHat eller et lignende
system? I så fald kig evt. på Troels Arvins RPM-pakker:
http://rpms.arvin.dk/php/

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Lalleglade

Dato : 27-04-01 15:03

Takker for hjælpen, men jeg fandt ud af det med Jonas Koch Bentzen's hjælp!