Nyt kort, kan ikke overskue det :-)
Fra : Jakob

Dato : 24-03-04 19:59

Jeg ved godt at dette emne er oppe hele tiden, men alligevel

Er inde i standardovervejelsen om det er ny jeg skal købe, eller vente
til et radeon 9800 pro kan fås for 1300 kr

Jeg overvejer følgende http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49537
da det er til at betale. Derudover har jeg hørt at ati skulle have
speciel god 2D, og så er de jo gode med de her fsaa og andre kvalli
indstillinger.

Det er også et kort fra gecube der hedder extreme edition og koster 100
kr mere det ser ud til at det bare er et spørgsmål om den blæser der
sidder på men kan det virkelig passe ??

Hvordan er det generelt med de her gecube kort, er det noget billigt
støjende skrald eller er de ok ?? Støjniveauet på blæseren er ret
vigtigt for mig.

Alternativet er et "billigt" gfx 5900 xt ala

jeg har dog hørt at gfx kortene har det med at larme som en støvsuger og
have dårlig 2d, er det sandt ??

Der er jo også den mulighed helt at vente til priserne falder lidt men
den er der jo altid, uanset hvilket kort jeg skal have skal det være
muligt for mig at spille halflife 2 i ordentlig kvalli..

Nå men håber der er nogen der kan hjælpe lidt på vej

MVH

Jakob

Fra : Mogens

Dato : 24-03-04 20:18

On Wed, 24 Mar 2004 19:58:52 +0100, Jakob <nomail@nomail.no> wrote:

>Hvordan er det generelt med de her gecube kort, er det noget billigt
>støjende skrald eller er de ok ?? Støjniveauet på blæseren er ret
>vigtigt for mig.

Gecube laver gode kort, men køleren kunne have været bedre.
Jeg har f.eks. er Gecube 9600 XT 256 MB og på dette kort er
blæseren en gennemsigtig plast dims med 3 blinkende lysdioder.
Jeg syntes denne billige blæser larmede for meget, så den blev
promte skiftet ud med en Zalman passiv køler. ( 2 store køleplader
med en heatpipe imellem ). For knap 200 kr blev Gecube kortet
100% lydløst og det kører bare derudaf nu.

mvh Mogens

Fra : Jakob

Dato : 24-03-04 21:05

> med en heatpipe imellem ). For knap 200 kr blev Gecube kortet
> 100% lydløst og det kører bare derudaf nu.

OK det har jeg også overvejet uanset hvilket kort jeg køber, har dog den
betænkelighed ved det at garantien vel også ryger med sådan et indgreb
og det kort jeg har nu er blevet skiftet i garantiperioden

Hvilke spil spiller du med dette kort ??

Hygge

Jakob

Fra : Mogens

Dato : 25-03-04 00:03

Jeg håber, min ansøgning har vakt interesse, og står gerne til
rådighed ved en evt. personlig samtale.On Wed, 24 Mar 2004 21:05:03
> [...]

>betænkelighed ved det at garantien vel også ryger med sådan et indgreb
>og det kort jeg har nu er blevet skiftet i garantiperioden

Nå ja, den risiko er der jo altid, men skulle uheldet være ude, så
er Zalman køleren nem at pille af igen og den originale køler
kan klipses på igen på 2 sekunder.

Måske jeg bare har været heldig, men i 20 år har jeg endnu
ikke mistet et grafikkort i garantiperioden og jeg har ellers
været igennem nogen stykker.

>Hvilke spil spiller du med dette kort ??

Tja, lige netop nu, så spiller jeg Call Of Duty, Black Hawk Down
og den nye demo af Far Cry. Selv FC kører flot i 1024x768 og
det er på en AMD XP2400+ maskine. ( gammelt Soltek mobo
med 133MHz SD RAM )

mvh Mogens

Fra : Brian Lund

Dato : 24-03-04 22:36

> Jeg ved godt at dette emne er oppe hele tiden, men alligevel
>
> Er inde i standardovervejelsen om det er ny jeg skal købe, eller vente
> til et radeon 9800 pro kan fås for 1300 kr

Jeg ville ofre 5-600 kr mere og købe et 9800 pro nu :)

> [...]
> da det er til at betale. Derudover har jeg hørt at ati skulle have
> speciel god 2D, og så er de jo gode med de her fsaa og andre kvalli

Jeg ved ikke hvordan det står til med 2D ved Nvidia vs. ATI, men jeg tror
det er ved at være det samme uanset mærke...
Du har dog ret at ATIs kort somregel yder bedre med FSAA og ANI :)

> [...]
>
> Hvordan er det generelt med de her gecube kort, er det noget billigt
> støjende skrald eller er de ok ?? Støjniveauet på blæseren er ret

Jeg har også set nærmere på netop de kort for en ven :)
Ifølge hvad jeg kunne læse mig frem til på deres hjemmeside kan de sidste
kort (det dyre) overclockes en del mere end det første...

> Alternativet er et "billigt" gfx 5900 xt ala

Det er et ganske hurtigt kort, men jeg ville nok købe et 9800 pro istedet :)

> jeg har dog hørt at gfx kortene har det med at larme som en støvsuger og
> have dårlig 2d, er det sandt ??

Ingen anelse, jeg tror dog ikke at 2D'en kan være grimmere end at man ikke
kan se forskel på en almindelig billedrørs-monitor...

> Der er jo også den mulighed helt at vente til priserne falder lidt men
> den er der jo altid, uanset hvilket kort jeg skal have skal det være
> muligt for mig at spille halflife 2 i ordentlig kvalli..

Jep, det er svært at sige hvad der kan nå at ske inden HL2 kommer ud, men
det er vel også rart at have noget der rykker allerede nu, hvis du altså har
brug for det ;)

Brian