Musimi.dk - hvilken adapter kan jeg finde ~
Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 24-03-04 17:44

Jeg er blevet oprettet som kunde hos musimi.dk, men seneste nyt er at
de ikke kan skaffe en adapter til en pstn-telefon indenfor de næste 2
måneder.

Er der nogen der ved, hvor man kan finde en eller flere af den slags
adaptere, og evt. har erfaringer med dem?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 24-03-04 22:46

H.T. Ohlsen <nntp@ohlsen.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der ved, hvor man kan finde en eller flere af den slags
> adaptere, og evt. har erfaringer med dem?

Der har været flere alternativer fremme i forumet på www.musimi.dk
Har du checket dem?

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-03-04 23:06

Hej

H.T. Ohlsen <nntp@ohlsen.dk> wrote:

>Jeg er blevet oprettet som kunde hos musimi.dk, men seneste nyt er at
>de ikke kan skaffe en adapter til en pstn-telefon indenfor de næste 2
>måneder.

Det lyder af længe, men dog mere positivt end meldingen om at han slet
ikke ville ta' flere hjem.

>Er der nogen der ved, hvor man kan finde en eller flere af den slags
>adaptere, og evt. har erfaringer med dem?

Prøv at søge på Google på: ATA-286 eller på: IAXy I begge tilfælde
får du en række hits ude i verden.

Ellers er det muligheder for at købe HandyTone ata-286 (SIP) adaptoren
flere steder i DK, men til væsentligt højere pris, lige omkring en
tusse. Hvad med den nye fra D-Link.

Kig Forum igennem hos Musimi, der er masser af links til diverse
muligheder og forhandlere.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !

Fra : Jens Davidsen

Dato : 25-03-04 00:13

Hejsa Gruppe,

Jeg arbejder stærkt på at få IAXy hjem, og også FT201 fra Virbiage. Jeg kan
dog ikke få nogen lovning på hvornår jeg kan få dem hjem i volumen endnu.
IAXy får jeg en sample enhed af her til weekenden og den er nok den jeg får
hjem først i volumen.
Jeg har valgt IKKE at tage flere HandyTone adaptere hjem da de ikke er
plug-n-play i mere end ca. 80% af alle opsætninger. Jeg vil derfor gerne
skifte helt over til IAX protokollen som er meget mere plug-n-play venlig og
dermed også skulle være klar til den mere brede befolkning. Jeg vil
selvfølgelig gerne have at alle er glade, og jeg tror folk bliver mest glade
af at vente lidt endnu på en IAXy (jeg sælger iøvrigt også hardwaren til
noget nær kostprisen - og køber stort hjem med volumen rabat så i kan få det
billigt).

Jens Davidsen
Musimi.dk

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 26-03-04 17:37

On Thu, 25 Mar 2004 00:13:10 +0100, "Jens Davidsen"
<jens@ingenspamkollerupgaard.dk> wrote:

> [...]
>skifte helt over til IAX protokollen som er meget mere plug-n-play venlig og
>dermed også skulle være klar til den mere brede befolkning.

Efter at have kigget "udbuddet" på edb-priser mht. ip-telefoner
igennem, har jeg svært ved at se at IAX er så frygteligt plug'n'play -
alle snakker jo om SIP.

> [...]
>noget nær kostprisen - og køber stort hjem med volumen rabat så i kan få det

Bestemt tiltalende.

Jeg har i ventetiden købt en Clarisys i-750 USB-telefon hos
easyphone.dk. Jeg er nu ikke sikker på at jeg vil anbefale den, det
tilhørende sofware er noget upraktisk rod.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik