kan man downclocke et grafikkort ? (for at~
Fra : _paul

Dato : 24-03-04 15:23

Jeg så engang et utility, som kunne variere clockhastigheden på et grafikkort . Ideen
var at overclocke, men den kunne også skrue nedad. Men det er længe siden.

Jeg har nu en Geforce2-ultra 64MB.
Det er mere end rigeligt for mig, som er holdt op med at spille eller se video. Dens
blæser larmer ad h. til.
I stedet for at købe en ny blæser kunne jeg bare trimme den ned til halv ydelse og pille
blæserens strømstik ud...?

Fra : wicb

Dato : 24-03-04 21:50

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
video. Dens
> blæser larmer ad h. til.
> I stedet for at købe en ny blæser kunne jeg bare trimme den ned til halv

du kan smøre blæseren. Pil den ud, vend den og frigør tapen over axlen. Smør
den med en dråbe olie og tør grundig efter, sæt nyt tape på og den holder op
med at larme. Meget almindeligt med extra larm fra en blæser efter en tid på
gamle kort. Tør nu grundigt, der må ikke løbe olie nogen steder hen!!

Det andet kan man godt (underclocke), men det lyder som om det ikke vil gå
godt. Tror direkte slet ikke det går uden blæser. Du brænder kortet af.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 26-03-04 11:49

Smid en post i markedsgruppen at du gerne vil bytte til TNT2 - passivt
kølet.

Det er der sikkert en del der er med på...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-03-04 18:48

In article <40640abf$0$482$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
jadahva@NEJhotmail.com says...

> Smid en post i markedsgruppen at du gerne vil bytte til TNT2 - passivt

TNT2 er jo ikke et GeForce-kort, tumling...

Og kig lige på linket i min signatur...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : JK

Dato : 26-03-04 12:16

On Wed, 24 Mar 2004 15:22:48 +0100, "_paul" <getNOSPAM@get2net.dk>
wrote:

>Jeg så engang et utility, som kunne variere clockhastigheden på et grafikkort . Ideen
>var at overclocke, men den kunne også skrue nedad. Men det er længe siden.

I princippet kan man godt det med powerstrip programmet.

> [...]
>blæser larmer ad h. til.
>I stedet for at købe en ny blæser kunne jeg bare trimme den ned til halv ydelse og pille

Man kan pille blæseren med køleplade af og finde på en passiv
kølerløsning med en køleprofil.

Eller smøre den. Man piller mærkaten af blæseren, vipper en gummiprop
op, og giver en dråbe olie.

mvh

John