Teste applet der benytter httpurlconnectio~
Fra : Thomas Bendsen

Dato : 24-03-04 09:58

Hej

Jeg har lavet en applet der bla. benytter en HttpURLConnection. Pga. af
dette kan jeg tilsyneladende ikke teste min applet med appletviewer, men
kun ved at åbne den i min browser med http-protokollen (hvilket egentlig
virker meget rimeligt). Findes der andre (og lettere) metoder til at
teste en sådan applet?

Hvis jeg ikke selv havde installeret en web-server ville det jo betyde
at jeg skulle uploade appletten til min webudbyder hver gang jeg skulle
teste en ændring, hvilket hurtigt kunne blive surt.

MVH Thomas Bendsen

PS: Er der nogen her som ved hvordan man kan se det der sendes til
System.out eller System.err i Safari-browseren?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-03-04 14:57

Thomas Bendsen wrote:

> [...]
> kun ved at åbne den i min browser med http-protokollen (hvilket egentlig
> virker meget rimeligt). Findes der andre (og lettere) metoder til at

Det burde være muligt at anvende appletviewer med den rette policy.
Jeg har ikke selv leget med det, men kig evt. en gang på
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/guide/security/PolicyFiles.html
(hvis du ikke har brugt policies i Java før, skal du nok lige afsætte et
par minutter...)

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 24-03-04 15:41

In article <c3s3td$loe$1@sunsite.dk>, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> [...]
> http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/guide/security/PolicyFiles.html
> (hvis du ikke har brugt policies i Java før, skal du nok lige afsætte et

Burde jeg så ikke få en form for securityexception? Det eneste jeg får
er en classCastException fra følgende linie:
HttpURLConnection con = (HttpURLConnection)(scriptURL.openConnection());

Men i øvrigt er jeg efterhånden blevet enig med mig selv om at svaret på
mit oprindelige spørgsmål er "nej". Jeg bruger HttpURLConnection'en til
at kalde et php-script, så hvis ikke jeg for min apacheserver til at
fortolke det script er der ligesom ikke så meget ved det. Og det kan vel
kun gøres via en browser?!

MVH Thomas

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-03-04 22:34

Thomas Bendsen wrote:

> Jeg bruger HttpURLConnection'en til
> at kalde et php-script, så hvis ikke jeg for min apacheserver til at
> fortolke det script er der ligesom ikke så meget ved det. Og det kan vel
> kun gøres via en browser?!

Ja - ellers skal du i hvert fald ændre Java-koden til at lave et
system-kald, der starter PHP-fortolkeren. - Og så har din test-case
efterhånden ikke ret meget lighed med det færdige produkt.