Modtager får ingen vedhæftede filer
Fra : Jens

Dato : 24-03-04 09:18

Jeg har et lidt specielt problem.

Vi er 10 brugere på vores egen exchangeserver. En af brugerne, som bruger
Outlook 97, kan ikke sende vedhæftede filer til en bestemt modtager ude i
byen. Modtageren ude i byen bruger Outlook Express.

Vores egen bruger kan sende vedhæftede filer til alle mulige andre og de
modtager korrekt.
Andre brugere hos os selv kan sende vedhæftede filer til den aktuelle
modtager ude i byen.
Modtageren ude i byen modtager vedhæftede filer fra alle mulige andre.

Hvad er problemet her? Er det en opsætning hos vores egen bruger, eller er
det en opsætning hos modtageren ude i byen?

Håber I kan hjælpe.

mvh
Jens

Fra : BJ Denmark

Dato : 25-03-04 10:44

Jens wrote:
> [...]
> bruger Outlook 97, kan ikke sende vedhæftede filer til en bestemt
> modtager ude i byen. Modtageren ude i byen bruger Outlook Express.

Skal vi ikke gætte på at kunden i byen bruger OE6.0 - og at du sender en exe
eller pdf fil? - Brugeren skal i OE

1) Klikke på "Funktioner - Indstillinger"
2) Vælge fanebladet "Sikkerhed"
3) Fjerne fluebenet i "Tillad ikke ...."
4) Luk OE - og start OE igen.

Nu vil filen kunne ses.

Bemærk, at dette også giver brugeren mulighed for _selv_ at aktivere en
virus i en vedhæftet mail.

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse at de ikke har ret.

Fra : Jens

Dato : 26-03-04 11:02

Hej "BJ Denmark" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 4) Luk OE - og start OE igen.
>
> Nu vil filen kunne ses.
>
> Bemærk, at dette også giver brugeren mulighed for _selv_ at aktivere en

Tak for dit svar.

Det kan ikke være det, der er problemet. Hvis en af de andre brugere, som
også bruger Outlook 97, sender de samme filer til den samme modtager, kan de
vedhæftede filer ses?

mvh
Jens

Fra : BJ Denmark

Dato : 26-03-04 13:28

Jens wrote:

> Det kan ikke være det, der er problemet. Hvis en af de andre brugere,
> som også bruger Outlook 97, sender de samme filer til den samme
> modtager, kan de vedhæftede filer ses?

Hmm...så ville jeg se, om han har _ret_ til at sende vedhæftede filer på
exchange serveren - evt. om der er begrænsning på størrelse / mængden af
filer han må sende.

Så ville jeg kigge på om han har været ivrig med at hente nogle
OfficeOpdateringer (jeg tror nok SP3 til Office97 går ind og piller ved
muligheden for at modtage vedhæftede filer - måske den også piller ved
afsendelse?).

Slutteligt ville jeg kigge på om han har downloaded lokalt Antivirus, der
frasorterer vedhæftede filer. Jeg tror f.eks. at Avast med lidt
fingerfærdighed kan sættes til at sortere vedhæftede filer fra i post, du
_sender_.

Hvis ingen af disse hjælper, ja, så jer _jeg_ blank.

Fra : Jens

Dato : 29-03-04 09:31

Hej igen og tak for svaret.

> Hmm...så ville jeg se, om han har _ret_ til at sende vedhæftede filer på
> exchange serveren - evt. om der er begrænsning på størrelse / mængden af
> filer han må sende.

Han har ret til at sende vedhæftede filer og han kan sende til alle mulige
andre.

> [...]
> OfficeOpdateringer (jeg tror nok SP3 til Office97 går ind og piller ved
> muligheden for at modtage vedhæftede filer - måske den også piller ved

Det er ikke tilfældet.

> [...]
> frasorterer vedhæftede filer. Jeg tror f.eks. at Avast med lidt
> fingerfærdighed kan sættes til at sortere vedhæftede filer fra i post, du

Han har McAfee kørende, men han kan som sagt sende til andre end den ene
modtager.

> Hvis ingen af disse hjælper, ja, så jer _jeg_ blank.

Tak for igen for svarene - jeg leder videre.

mvh
Jens