Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Ti4200 eller FX5600?
Fra : Jasper Norman

Dato : 23-03-04 20:39

Hej.

Jeg har nogenlunde bestemt mig for et af disse kort: Palit Microsystems
GeForce FX5600 256MB ram. eller samme firma med en GeForce4 Ti4200 chip dog
kun med 128 MB ram.

De koster begge ca. 7-800 hvilket passer fint til min pengepung.

Men hvad er forskellen på kortene? Jeg kan se på toms HW-guide at de er
omtrent lige hurtige (nogle vil nok mene langsomme

Jeg har pt. et Palit GeForce Ti200 kort 128 Mb ram. som fungerer fint, og
det er ufatteligt nemt at OC det. Nogen der véd om Palit´s nyere kort er
ligeså nemme at OC?

Til sidst er der lige AGP hastigheden... min PC er en XP1800+ med en gl. 4 x
AGP port. Er det totalt spild af penge at købe nyt grafikkort når min AGP
ikke kan følge med?

Mvh

Jasper

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 23-03-04 21:37

Jasper Norman wrote:
> [...]
> GeForce4 Ti4200 chip dog kun med 128 MB ram.
>
> De koster begge ca. 7-800 hvilket passer fint til min pengepung.

Jeg har selv et Ti4200, og det kører helt perfekt. Det er ikke noget jeg vil
skifte lige forløbigt, da det fint trækker spil til mit behov. I rå
benchmarks er Ti4200 måske lidt hurtigere i DX8, men så vinder FX5600
overlegent i DX9.

> Men hvad er forskellen på kortene? Jeg kan se på toms HW-guide at de
> er omtrent lige hurtige (nogle vil nok mene langsomme

DX8 vs. DX9...

> Jeg har pt. et Palit GeForce Ti200 kort 128 Mb ram. som fungerer
> fint, og det er ufatteligt nemt at OC det. Nogen der véd om Palit´s
> nyere kort er ligeså nemme at OC?

Har ingen anelse, gør det af princip ikke!

> Til sidst er der lige AGP hastigheden... min PC er en XP1800+ med en
> gl. 4 x AGP port. Er det totalt spild af penge at købe nyt grafikkort
> når min AGP ikke kan følge med?

Har intet at sige forløbigt. AGP porten er ikke flaskehalsen endnu. Det vil
måske give et par procent ekstra, men slet ikke noget du kan mærke..

Køb du bare et Palit FX5600, selvom jeg nu ville købe et Sapphire Radeon
9800 Pro hvis jeg skulle købe idag, men det koster jo over dobbelt så meget,
og det er jo en helt anden sag

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Brian Lund

Dato : 24-03-04 08:29

> [...]
>
> Men hvad er forskellen på kortene? Jeg kan se på toms HW-guide at de er
> omtrent lige hurtige (nogle vil nok mene langsomme

Lige hurtige? - Ti-4200 er eller 10-30% hurtigere i de fleste (DX8) tests
jeg kan se.
Medmindre det er FX 5600 Ultra du tænker på, så køb Ti-4200...

Jeg har lidt praktisk erfaring med et Point of View Ti.4200 og det er
faktisk temmeligt hurtigt!
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7555283

Her er det ikke overclocked, det lykkedes for os at få scoren op på knapt
15.000 ved at overclocke grafikkortet og CPU'en.

> Jeg har pt. et Palit GeForce Ti200 kort 128 Mb ram. som fungerer fint, og
> det er ufatteligt nemt at OC det. Nogen der véd om Palit´s nyere kort er
> ligeså nemme at OC?

Som sagt har jeg prøvet på et Point of View... Det overclockede fint mere
end 20%!
Jeg husker ikke de eksakte tal, men jeg mener så absolut vi fik RAM op på,
eller over 50% over det normale...

> Til sidst er der lige AGP hastigheden... min PC er en XP1800+ med en gl. 4
> AGP port. Er det totalt spild af penge at købe nyt grafikkort når min AGP
> ikke kan følge med?

Hvem siger din AGP-port ikke kan følge med?

Hvis du ellers havde CPU'en til det havde du kunne udnytte et Radeon 9800 XT
;)
(Pointe; der er stort set ingen gevinst i 8xAGP fremfor 4x...)

Brian