Inkludere variabler fra ekstern fil..?
Fra : LarsK

Dato : 23-03-04 19:57

Der er sikkert 117, der har spurgt om det her før, men jeg har ikke
kunnet finde lige det svar, jeg har brug for.

Jeg styrer en hjemmeside for en lokal fodboldklub, og på hjemmesiden er
der nogle spillerprofiler, hvor der bl.a. skal stå, hvor mange kampe hver
spiller har spillet, samt hvor mange gule/røde kort, vedkommende har
fået, hvor mange mål, han har scoret etc etc etc.

Det eneste jeg skal bruge er, hvordan jeg kan få fx 'spiller01.php' til
at hente antal kampe, han har spillet, fra 'kampe.php' eller 'kampe.txt'.

Altså skal 'kampe.php' indeholde noget i retning af:

<?
$spiller01 = 27;
$spiller02 = 13;
?>

osv osv osv....

Hvad skal jeg skrive i 'spiller01.php', for at den henter antal kampe,
Spiller01 har spillet fra 'kampe.php'?

Lang formulering for et lille spørgsmål, men jeg er fuldstændig grøn i
php... jeg håber, der er nogen derude, der kan hjælpe mig.

--
//LarsK

-remove NOSPAM from e-mail address

Fra : Martin

Dato : 23-03-04 21:03

LarsK wrote:
> [...]
> at hente antal kampe, han har spillet, fra 'kampe.php' eller 'kampe.txt'.
>
> Altså skal 'kampe.php' indeholde noget i retning af:

Det er nok include(); du leder efter, http://dk.php.net/include
Det virker dog som en lidt sjov måde at opbevare data på, har du kigget
lidt på at bruge en database, eller evt. en textfil til at gemme dine
data i?

MVH
Martin

Fra : LarsK

Dato : 23-03-04 21:21

Martin <no@mail.invalid> wrote in news:c3q55r$t3q$1@sunsite.dk:

> [...]
> Det virker dog som en lidt sjov måde at opbevare data på, har du
> kigget lidt på at bruge en database, eller evt. en textfil til at

Som sagt er jeg helt grøn. Hvordan skal jeg gøre det, hvis jeg skal bruge
en text-fil? Hvordan skal dataene stå i textfilen?

Fra : JMo.

Dato : 23-03-04 21:26

LarsK wrote:

> Som sagt er jeg helt grøn. Hvordan skal jeg gøre det, hvis jeg skal
> bruge en text-fil? Hvordan skal dataene stå i textfilen?

Prøv at kigge på
http://dk.php.net/manual/en/function.fgetcsv.php
eller
http://dk.php.net/manual/en/function.parse-ini-file.php

Fra : LarsK

Dato : 23-03-04 21:45

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in

> Prøv at kigge på
> http://dk.php.net/manual/en/function.fgetcsv.php
> eller
> http://dk.php.net/manual/en/function.parse-ini-file.php

Jeg har fået det til at virke nu. Rigtig mange tak for hjælpen!