Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digi cam
Fra : KC

Dato : 23-03-04 14:35

Hej NG

Har siddet og kigget lidt i gamle indlæg og kunne bruge noget hist og her,
men hvilke digi cam vil i anbefale?

Er "håbløs" amatør og skal ikke tage billeder af noget specielt. Familien og
ved en fest eller 2. Og så til billeder til at sætte på qxl.

Mit budget løber op til kr. 3000 - hvad vil I anbefale?

mvh

KC

Fra : Peter C.

Dato : 23-03-04 14:56

> [...]
> ved en fest eller 2. Og så til billeder til at sætte på qxl.
>
> Mit budget løber op til kr. 3000 - hvad vil I anbefale?

Jeg vil ikke ligefrem anbefale noget....dertil kender jeg slet ikke nok til
markedet.

Men jeg kan da fortælle at jeg netop idag skal ud og købe kamera til mine
forældre, der har nogenlunde samme kravspecifikation som dig.
"Skal ikke fotografere noget særligt....lidt familiefest, turen til Harzen,
de pæne blomster i haven osv."

Valget er faldet på et Nikon Coolpix 3200
Det skal koste 2300,- og med et ekstra sæt batterier, en taske og - ej at
forglemme - et hukommelseskort, bliver det ca. 3000,-
Det er især pga. den nemme betjening, det (ifølge anmeldelserne) gode
objektiv og den udmærkede automatik funktion.....(igen.....ifølge. diverse
anmeldelser)

Andre kameraer der var med i overvejelserne er Canon A-70, Ricoh Caplio G4
Wide og Nikon 3700
A-70 virkede for rodet (avanceret), Ricoh var - relativt set - for dyrt (men
ellers lækkert med vidvinkel) og 3700 var simpelthen for småt

Dette var ikke en anbefaling....bare lidt om hvad jeg har valgt...og
hvorfor.

MVH Peter C:\

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 23-03-04 17:11

> [...]
(men
> ellers lækkert med vidvinkel) og 3700 var simpelthen for småt

Hvor har du fundet noget om Ricoh G4 Wide? Og hvilken pris har du set det
til?

Hilsen, Steen.

Fra : Peter C:\\>

Dato : 23-03-04 17:18

> Hvor har du fundet noget om Ricoh G4 Wide? Og hvilken pris har du set det
> til?

Jeg kender det fra mit arbejde hvor vi har et af slagsen, og der stod et til
3299,- i udstillingsmontren hos den lokale foto-pusher.

MVH Peter C:\

Fra : TC

Dato : 26-03-04 01:03

Hej KC

Hvis du bare skal tage billeder til eget brug, og ikke har planer om, at
lave plakat forstørrelser, bør du kikke efter et point and shoot kamera, på
2 - 3 Mpixel. CCD - sensor, og udtag til ekstern blitz, da de indbyggede i
billige kameraer har en tendens til, ikke at yde nok, indendørs i dæmpet
lys.

Du bør også gå efter et af de kendte navne, da de sædvanligvis har det
bedste elektronik, og optik.

Når du så har fundet et par spændende alternativer, går du til:
http://www.imaging-resource.com/CAMDB/compare_cameras.php og ser på
billedkvaliteten.

Herefter burde det ikke være svært, at vælge nogenlunde rigtigt

Tommy