Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sløret billede
Fra : SB

Dato : 22-03-04 20:02

engang var der en der fortalte hvordan man kunne gøre et sløret billede
mindret slørt i adobe photoshop
Nogen der kan huske hvordan, for jeg kan ikke og skal bruge det nu.

Kunne man få den fortalt i den engelske version af photoshop, ville det gøre
det en del nemmere for mig

Søren

Fra : Chono Hegelund

Dato : 22-03-04 21:49

Filter > Sharpen > Unsharp mask

Fra : Kenneth K.

Dato : 22-03-04 22:54

On Mon, 22 Mar 2004 21:49:07 +0100, Chono Hegelund <chono@hegelund.org>
wrote:

> Filter > Sharpen > Unsharp mask

Det kan måske hjælpe lidt, men det er svært at sige uden at have set
billedet. SB, hvis vi kan få lov at se billedet er det lettere at hjælpe.

vh,
Kenneth

Fra : SB

Dato : 22-03-04 23:19

> Det kan måske hjælpe lidt, men det er svært at sige uden at have set
> billedet. SB, hvis vi kan få lov at se billedet er det lettere at hjælpe.
>
> vh,
> Kenneth

Hej Kennet

Laver jeg det i en størrelse så dek kan smides i binære, ser det endnu værre
ud.
Smid mig en mail som jeg kan lave en reply og vedhæfte billedet til

Søren

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-04 23:49

"SB"
> [...]
> Nogen der kan huske hvordan, for jeg kan ikke og skal bruge det nu.
>
> Kunne man få den fortalt i den engelske version af photoshop, ville det gøre

Prøv programmet www.focusmagic.com de første 5 billeder gratis.
eller:

High Pass Filter:
Dupliker baggrundslaget højreklik "dupliker"
Marker det nye lag og tilføj filter>other>highpass, radius prøv med 1
Vælg blending option for det nye lag "overlay" eller "softlight"
Hvis det ikke er nok kan du øge radius eller duplikere det nye lag
så meget du har lyst.
eller:

UnsharpMask Classic:
Dupliker baggrundslaget
Vælg det nye lag tilføj filter>blur>GaussianBlur 1-2 pixel
image>brightnes/contrast flyt begge slider til -30
-- Vælg baggrundslaget image>applyimage
Layer:Background copy
Channel: RGB
Blending: Subtract
Opacity: 100
Scale: 1
Offset: 0 --
Skjul "Background Copy" klik på øjet.
Vælg baggrundslaget og juster levels.

Der er plads til experimentering i begge metoder
Der findes nok andre teknikker..? -max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-03-04 11:28

"-max-"

> "SB"

Mit svar kunne måske ikke bruges??? -max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-03-04 13:32

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "-max-"

> Mit svar kunne måske ikke bruges??? -max-

Hej Max & hvem det nu var der søgte

Var det denne du tænkte på ??

1. Hent billedet ind på skærmen
2. Åbn "Lag" så dialogboksen kommer frem.
3. Tag et kopi af billedet ved at trække minibilledet i dialogboksen ned på
ikonet "Opret et nyt lag" i bunden af dialogboksen.
4. Åbn "Filter" og vælg "Anden" helt for neden og vælg derefter "Højpas" i
den nye dialogboks, der kommer frem.
5. Indstil til 40 % i den lille billedboks, der kommer frem og klik OK.
(Bliv ikke forskrækket over billedets udseende, det skal være såden).
6. I Lag-dialogboksen skiftes indstillingen i den lille rude under "Lag"
fra "Normal" til "Blødt lys"
7. Åbn "Opasitet" ved at klikke på pilen og juster frem og tilbage med musen
på den skala, der dukker frem, indtil billedet på skærmen har den ønskede
klarhed (60 % regnes for normalt, men det skal man ikke hænge sig i).
8. Sammenlign originalen med resultatet ved at klikke til og fra på øjet ud
for kopibilledet i dialogboksen
8 Gå ind i "Lag" og klik "Sammenflet synlige"
9. Gem billedet under et nyt filnavn.

M.V.H.....Benny..

Fra : 2rb1

Dato : 23-03-04 15:16

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der kan huske hvordan, for jeg kan ikke og skal bruge det nu.
>
> Kunne man få den fortalt i den engelske version af photoshop, ville det

Dårlige billeder = Skraldespand