Problem med upload af wmv-filer
Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 22-03-04 19:07

Hej NG,

Jeg er ved at lave et upload-script med inspiration fra
reginscorner.dk der kun skal kunne uploade wmv-film, men er
imidlertid stødt ind i problemer, da mit script ignorerer
wmv-filer fuldstændig, men gerne uploader andre filer såsom
eksempelvis gif, doc m.m., hvis jeg sætter den til det.
Foreløbig ser mit script således ud:

<?php
$lovligfilm = "wmv"; //Godtager denne slags filer
$path = "mappe/";//Uploadmappen
$dato = time();
$filename = $_FILES['film']['name']; //Filens navn (filmen)
$httproot = "http://www.site.com/web/uploads/";

if(count($_POST)>0){//Der bliver postet til scriptet
$rest = substr($filename, -3); // returnerer "wmv"
   if ($rest == $lovligfilm){
      $file = $_FILES['film'];
   if(move_uploaded_file($file['tmp_name'],
$path."/".$dato.".".$lovligfilm)) { //Uploader filen og giver
filen navn efter dags dato
   echo 'Filen er nu uploadet. Se den <a
href="'.$httproot.$dato.".".$lovligfilm.'">her</a>';
   } else {
   echo 'Der opstod en fejl - filen blev ikke uploadet.<a
href=javascript:history.go(-1)>Prøv igen</a>';
   }
   } else {
      echo "Det er ikke en lovlig filmfil. Det skal være af typen
$lovligfilm!<a href=javascript:history.go(-1)>Prøv igen</a>";
   }
} else {
   echo "<form enctype=\"multipart/form-data\" action=\"$PHP_SELF\"
method=\"post\">";
   echo "Film: <input type=\"file\" name=\"film\" value=\"\">";
   echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Upload\">";
   echo "</form>";
}
?>

Jeg har en mistanke om, at det har noget at gøre med, at jeg ikke
har defineret maksimalstørrelser. Kan det være rigtigt eller er
fejlen en helt anden? Og i givet fald, hvordan tjekker jeg så at
det er korrekt sat?
I min php.ini er upload_max_filesize sat til 9M, og jeg har ikke
nogle filer at uploade, som er større end det.

Med venlig hilsen,
Christoffer Kjeldgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Christensen

Dato : 23-03-04 13:15

> [...]
> I min php.ini er upload_max_filesize sat til 9M, og jeg har ikke
> nogle filer at uploade, som er større end det.

Hej,

Min erfaring med det (selvom det godt nok går i modsatte retning; download
af wmv filer) er at webservere ofte er modvillige til at anerkende at WMV nu
engang ikke er text/plain. Man får ret så ofte en "Content-Type: text/plain"
i hovedet nemlig, selvom der burde returneres video/x-ms-wmv.

Du kan prøve om det hjælper at smide denne .htaccess fil i din upload mappe:

AddType video/x-ms-wmv wmv

Jeg ved ikke lige om headere for form uploads kan sættes specifikt for en
valgt fil, men du kan evt. prøve at tvinge en general enkodnings metode på
de sendte data således:

<form enctype="multipart/form-data" .....>
</form>

Endeligt kan du prøve både at rette max_file_size og post_max_size.

Håber det hjalp!

mvh
Michael