Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoforhandler(e) med ordentlig billed-CD-~
Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-04 16:08

Hej.

I sin tid, da jeg begyndte at fremkalde film fra mit Canon EOS 300, plejede
jeg at få lavet CD-Rom med billederne også. Disse var af en god og fornuftig
kvalitet/opløsning - Nr. 1 var det hedengangne Kodak Photo CD. Men ok,
alternativet var ok. Som det er i dag, hos bl.a. PhotoTeam, er kvaliteten på
disse CD-Rom'er, for at sige det lige ud, det rene lort!!!

Hvem/hvor i dag kan man få fremkaldt 35mm film og samtidig få lavet en
CD-Rom med billederne på, hvor resultatet er godt? Prisen er næsten
underordnet.

Eller skal man ofre 5 - 8.000,- på en god skanner og så gøre det selv?

M.v.h.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 22-03-04 17:56

Du kunne evt. overvejde at købe en EOS 300D til 7-8000 kr. Så slipper du
også for svingende kvalitet af film fremkaldelse. Jeg tror at du skal købe
en meget dyr og professionel filmskanner for at hamle op med et direkte
digital output fra en EOS 300D.

mvh
Flemming

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-03-04 18:08

Jeg købte en Minolta Dimage IV scanner hos www.technikdirekt.de til 365
euro. Den scanner op til 3200dpi, som svarer til ca. 14 megapixel.
Du kan selv vurdere kvaliteten ved at se på min billeder her
http://www.pbase.com/hkruse/resolution_digital_vs_film
og en del her http://www.pbase.com/hkruse/hk_skyline og her
http://www.pbase.com/hkruse/people

Jeg er i gang med scanning af alle mine gamle billeder og er foreløbigt
kommet igennem ca. 2500.
Mine gamle negativer scanner jeg i 2100 dpi, mere er der ikke at hente, men
det svarer til ca. 6MP.
Jeg mangler stadig mine dias, hvor man er nødt til at skille glasrammerne ad
før scanning.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 22-03-04 22:48

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem/hvor i dag kan man få fremkaldt 35mm film og samtidig få lavet en
> CD-Rom med billederne på, hvor resultatet er godt? Prisen er næsten
> underordnet.

Prøv at kontakte en fotograf, nu skriver du ikke noget om hvor i landet du
bor, så det er svært at henvise dig direkte. De fleste proff fotografer kan
hjælpe dig med dine behov.

> Eller skal man ofre 5 - 8.000,- på en god skanner og så gøre det selv?

Hvis du gider selv bruge tiden på det, ellers kan det ikke betale sig.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk