Installere classic
Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 22-03-04 13:49

Hej

Kan I sige mig hvordan jeg installerer classic. I hjælp under under 10.3
står der at man skal starte fra en cd med 9.1 eller 9.2 og installere
system 9, men det får jeg ikke lov til at gøre, den vil bare lave en ren
installering og det har jeg ikke lyst til.

Tak,
Jonas

Fra : Morten Lind

Dato : 22-03-04 14:18

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

> [...]
> system 9, men det får jeg ikke lov til at gøre, den vil bare lave en ren
> installering og det har jeg ikke lyst til.

Hej Jonas,

Ja, det vil den, men INDEN man vælger installationsdisk kan man i
venstre nederste hjørne vælge "valg" eller noget i den retning - der
skal du vælge at installere en ny systemmappe - uden
trediepartsudvidelser og uden udvidede kontrolpaneler. Eller noget i den
retning.

vælg den mulighed - så kommer der en OS9+ ind i din Panther.

Held og lykke
M.

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 22-03-04 14:49

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> retning.
>
> vælg den mulighed - så kommer der en OS9+ ind i din Panther.

Tak skal du have. Det fungerede.
Det lød bare så voldsomt at skulle installere en ny systemmappe, men jeg
forestillede mig også at det var i erstatning for og ikke i tillæg til
X.

Jonas

Fra : Morten Lind

Dato : 22-03-04 15:49

> [...]

> Det lød bare så voldsomt at skulle installere en ny systemmappe, men jeg
> forestillede mig også at det var i erstatning for og ikke i tillæg til

Hæ...
M.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-03-04 06:05

> [...]

> system 9, men det får jeg ikke lov til at gøre, den vil bare lave en ren
> installering og det har jeg ikke lyst til.

Som jeg har fået oplyst , så skal det min. være OS 9.2, er det ikke
korrekt?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten

Dato : 23-03-04 17:12

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Som jeg har fået oplyst , så skal det min. være OS 9.2, er det ikke
> korrekt?

nej 9.0x og 9.1x duer osse

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-03-04 21:16

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> nej 9.0x og 9.1x duer osse

Jeg brugte en OS 9.1, men kunne ikke finde OSX, i
kontrolpaneler/startdisk?

Installerede senere OS 9.2 og dér var ingen problemer, hvad mon det er
jeg ikke ved ? :-/
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge