film i stil med matrix
Fra : Frank Hjorth Laursen

Dato : 21-03-04 20:49

denne film er vist fra sidste år eller året før, og har christian bale i
hovedrollen

hvad hedder filmen ???

frank

Fra : Jacob Gunness

Dato : 21-03-04 20:56

Den hedder Equilibrium, men har af en eller anden mystisk årsag fået titlen
Cubic herhjemme

- Jacob

Fra : Kasper Møller

Dato : 21-03-04 20:58

Jacob Gunness wrote:
> Den hedder Equilibrium, men har af en eller anden mystisk årsag fået
> titlen Cubic herhjemme

"Jeg vil gerne bestille to billetter til eki.... ekvi... ekulib..... årh for
helvede, gi mig to billetter til Terminator 3 i stedet"

Mon ikke det har markedsføringsafdelingen, der har haft en finger med i
spillet?

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-03-04 21:46

Kasper Møller wrote:

> [...]
> helvede, gi mig to billetter til Terminator 3 i stedet"
>
> Mon ikke det har markedsføringsafdelingen, der har haft en finger med i

Jeg har hørt det argument før, men jeg tror altså ikke at folk har svært
ved at sige "equilibrium".

/David

Fra : Mette

Dato : 21-03-04 21:53

> Jeg har hørt det argument før, men jeg tror altså ikke at folk har svært
> ved at sige "equilibrium".

Hvis man ikke er vant til at læse ord med "q" og ved, at "qui" siger "KI" og
ikke "kui", så er der mange, der stejler når de støder på et ord som
equilibrium - de går simpelthen i baglås og opgiver. Så jeg tror det er et
markedsføringstrick(s)

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-03-04 00:46

Mette wrote:

> [...]
> ikke "kui", så er der mange, der stejler når de støder på et ord som
> equilibrium - de går simpelthen i baglås og opgiver. Så jeg tror det er et

Det er ikke til at vide. Jeg kender nu ikke nogen der ville udtale
"equilibrium" (meget) forkert.

/David

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 22-03-04 21:56

On Sun, 21 Mar 2004 21:52:53 +0100, "Mette" <no@spam.com> wrote:

> [...]
>ikke "kui", så er der mange, der stejler når de støder på et ord som
>equilibrium - de går simpelthen i baglås og opgiver. Så jeg tror det er et

Det siger da umiddelbart hverken ki eller kui, men nærmere kvi.
Det var i hvert fald det jeg mente, ekvilibrium udtales det nærmest, og
Merriam-Webster giver mig ret.

Med samme bogstaver for vi også udtalen kviss og ikke kiss når det
skrives quiz.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 00:18

Stefan Bruhn wrote:

> Det siger da umiddelbart hverken ki eller kui, men nærmere kvi.

Næ, det siger kwi.

> Det var i hvert fald det jeg mente, ekvilibrium udtales det nærmest, og
> Merriam-Webster giver mig ret.

Nej, den gør ej. På M-W står der: "E-kw&-'li-brE-&m, "e-kw&-
Og det er sådan man siger det.

> Med samme bogstaver for vi også udtalen kviss og ikke kiss når det
> skrives quiz.

....som ikke er den engelske udtale af quiz. Det er: kwiz

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 23-03-04 17:01

On Tue, 23 Mar 2004 00:17:39 +0100, Karsten Strandgaard Jørgensen
<karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> wrote:

>Næ, det siger kwi.

Hvis det skal udtales på engelsk ja, jeg troede vi snakkede om hvordan
man ville udtale det på dansk.

>Nej, den gør ej. På M-W står der: "E-kw&-'li-brE-&m, "e-kw&-
>Og det er sådan man siger det.

Jo den gjorde. Jeg gik ikke efter hvordan man skrev lyden, men hvordan
det rent faktisk blev udtalt. m-w har en lydfil af ordet, og den var
magen til min måde at ville sige det på, på engelsk.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 18:27

Stefan Bruhn wrote:

> Jo den gjorde. Jeg gik ikke efter hvordan man skrev lyden, men hvordan
> det rent faktisk blev udtalt. m-w har en lydfil af ordet, og den var
> magen til min måde at ville sige det på, på engelsk.

Okay. Så skrev du bare lyden forkert. Lyden er "kw" - ikke "kv".

- og nu nærmer vi os snart dk.kultur.sprog...

Fra : Brian

Dato : 21-03-04 21:05

Hejsa

Jacob Gunness skrev:
> Den hedder Equilibrium, men har af en eller anden mystisk årsag fået
> titlen Cubic herhjemme

Og er egentlig på en eller anden måde, en del bedre end Matrix IMO
Jeg følte mig ihvertfald godt underholdt, og kampscenerne virkede ikke så
"computerspil" agtige, som de gjorde i Matrix.

Eller også er det bare de sidste to kapitler af Matrix, der ødelægger
helheden

/Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-03-04 22:31

Brian escribió / skrev

> kampscenerne virkede ikke så
> "computerspil" agtige, som de gjorde i Matrix.

Mjaeh, i Equilibrium er der flere politifolk der skal skydes en 30-40
gange før de beslutter sig for at dø.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Brian

Dato : 21-03-04 22:39

Hejsa

Lars Hoffmann skrev:

> Mjaeh, i Equilibrium er der flere politifolk der skal skydes en 30-40
> gange før de beslutter sig for at dø.

Joo... men jeg tænker mere på selve bevægelserne.
A' tøvs Matrix (2/3 især) har lige rigeligt "3-D-fede-effekter", hvor det
kammer lidt over.

I Equilibrium ligner det mere noget man måske selv kan udføre, hvis
man lige sætter 10-15 år af til lidt træning... og smider øl-vommen

/Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-03-04 22:45

Brian escribió / skrev

> I Equilibrium ligner det mere noget man måske selv kan udføre,
> hvis man lige sætter 10-15 år af til lidt træning... og smider
> øl-vommen

hehe, jeg kan godt følge dig, Den der fight med Christian Bale og de
politifolk der vñlge stjæle hans hundehvalp tog vist også kun ½ time at
blive filmet.

Fra : Klaus G.

Dato : 21-03-04 22:41

> Og er egentlig på en eller anden måde, en del bedre end Matrix IMO
> Jeg følte mig ihvertfald godt underholdt, og kampscenerne virkede ikke så
> "computerspil" agtige, som de gjorde i Matrix.

Helt enig, men måske det også var fordi man blev så overrasket? Da jeg satte
mig til at se den, så anede jeg ikke hvad det var for en film, udover at det
foregår i fremtiden. Og vupti, de fede kampscener...Nui jeg blev positivt
overrasket :)

> Eller også er det bare de sidste to kapitler af Matrix, der ødelægger
> helheden

Tjaeh, jeg blev godt nok også ret så skuffet over de to sidste Matrix film.
Måske forventningerne var for høje det ved jeg ikke. Men en ting er sikkert,
de prøvede ihvertfald ikke at dæmpe folk forventninger.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Koeffe

Dato : 22-03-04 12:38

"Jacob Gunness" <jmgunness@SLETHERoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Den hedder Equilibrium, men har af en eller anden mystisk årsag fået
titlen
> Cubic herhjemme

Jeg havde aldrig hørt om filmen da jeg til en filmaften blev præsenteret for
den. Jeg troede egentlig det var en billig B-film, men det viste sig at være
en super fed film! Meget original og tankevækkende.

Det er også fra denn film at et a mine yndlingscitater kommer:

"Mary: Let me ask you something. Why are you alive?
John Preston: I live to safeguard the continuity of this society, to serve
Libria.
Mary: It's circular. You exist to continue your existence. What's the
point?"

--
koeffe

Fra : J

Dato : 22-03-04 21:34

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Libria.
> Mary: It's circular. You exist to continue your existence. What's the

Jeg har endnu ikke set filmen. Jeg vidste ikke engang at den var kommet til
landet, men nu hvor den er her, så skal jeg da helt sikkert se den.
Traileren er enormt fed. Den ligner en mellemting mellem "Matrix", "Minority
Report", "Kill Bill" og "Fahrenheit 451"!
Og så spiller Christian Bale hovedrollen! Need I say more?

Jonas (som elsker blandingen af gamle flådeuniformer og samurai-sværd!)