Som så mange andre, nyt grafikkort
Fra : Kim Larsen

Dato : 20-03-04 08:35

Hej i gruppen

Jeg sidder og skal finde et grafikkort til en jeg kender, og han siger at
det SKAL være ATI baseret, og meget gerne et fra Tyan. Når jeg kommer på
edbpriser's hjemmeside, så er der kun et kort i den prisklasse han vil ofre
(max, og han mener max 1300.-) fra Tyan, det er vel ikke som det mærke er
ved at glide ud af markedet ? Men de ca. 1800.- det koster er for meget, så
jeg har kigget på andre mærker og fandt så et Sapphire RADEON 9600 Atlantis
Pro Fireblade Edition til prisen, og det lyder til at være et fornuftigt
kort, men det ville være rart at høre om der er nogen af jer der har prøvet
dette kort, og om der er nogen der har noget at sige om det.
Skulle der være nogle der har andre forslag til ATI baserede forslag som
matcher det jeg har fundet, så hører jeg gerne om det.

Kim

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 20-03-04 11:53

Kim Larsen wrote:
> Skulle der være nogle der har andre forslag til ATI baserede forslag
> som matcher det jeg har fundet, så hører jeg gerne om det.

Hva med et Sapphire Radeon 9600XT?

Men var det mig, ville nu lige kaste de 2000,- et fedt kort koster: Radeon
9800Pro:

Det var endda et Tyan og koster under 2000,-

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-03-04 12:23

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 9800Pro:
>
> Det var endda et Tyan og koster under 2000,-

Jeg ville også have han skulle kaste 2000 efter et kort, men med en ikke så
god økonomi, så har han sat grænsen, og endda gået lidt op, fra 1000 til
1300, så han må leve af fedtemadder en hel måned

Hvad er forskellen på det kort jeg fandt og det du har fundet ?

Kim Larsen

Fra : Brian Lund

Dato : 20-03-04 14:54

> Jeg ville også have han skulle kaste 2000 efter et kort, men med en ikke

> god økonomi, så har han sat grænsen, og endda gået lidt op, fra 1000 til
> 1300, så han må leve af fedtemadder en hel måned

Prøv at fortælle ham at han får et næsten dobbelt så hurtigt kort hvis han
vil give de knapt 2000 for et 9800 pro :)

> Hvad er forskellen på det kort jeg fandt og det du har fundet?

ATI's XT serier er en anelse hurtigere end Pro serierne.

Brian

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-03-04 15:35

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil give de knapt 2000 for et 9800 pro :)

> ATI's XT serier er en anelse hurtigere end Pro serierne.

Ok, tak for hjælpen.
Nu er resten af hans system ikke helt op to date, så det ville være ren
overkill at putte et så hurtigt kort i. Jeg ved godt det kan køre i systemet
og han der med ville være fremtidssikret, men med udsigten til at der nok
vil gå et par år inden resten kan skiftes, så er en "billig udgave" nok mere
realistisk.

Kim Larsen

Fra : Jakob

Dato : 20-03-04 17:15

> Prøv at fortælle ham at han får et næsten dobbelt så hurtigt kort hvis han
> vil give de knapt 2000 for et 9800 pro :)

Ja og han vil vel få et endnu hurtigere kort hvis han gad betale 4000
men et sådan argument giver bare overhovedet ikke mening når han nu med
fede streger understreger at max er 1300

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 20-03-04 18:10

> Ja og han vil vel få et endnu hurtigere kort hvis han gad betale 4000
> men et sådan argument giver bare overhovedet ikke mening når han nu med
> fede streger understreger at max er 1300

Min pointe er at han ved at købe et 9800 Pro, vel får 80-90% bedre ydelse,
for en stigning på ca. 50% i prisen (For et Tyan 9800 pro)
Et 9800 XT er ikke mange procent hurtigere end et 9800 pro, så dét kan du
måske forvente 95% bedre ydelse end et 9600 XT, men til 200% højere pris,
altså 4000...

Men, jeg kan varmt anbefale Sapphire grafikkort nu vi er ved det, har selv
et 9500 pro som jeg købte for et år siden...

Brian

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 20-03-04 13:34

> Skulle der være nogle der har andre forslag til ATI baserede forslag som
> matcher det jeg har fundet, så hører jeg gerne om det.

Hejsa

Jeg vil bare lige sige at han bør smide 100 kr mere i puljen og så købe et
GeforceFX5900XT til 1399. Jeg ved godt det ikke er et radeon kort, men der
er en verden til forskel på et radeon 9600 pro og så til det her FX5900XT.
Se f.eks. http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-06.html.
Det kan findes hos www.topdata.dk hvis du kan få ham overtalt.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-03-04 15:32

"Lasse Kjærsgaard" <lassekj@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er en verden til forskel på et radeon 9600 pro og så til det her FX5900XT.

Han kan ikke overtales til andet en noget ATI baseret kort, og ikke for at
starte nogen religionskrig, så syntes jeg han vælger rigtigt. Det er et
alsidigt kort han skal bruge, og andre i hans omgangskreds har ATI baserede
kort, og har altid været glade for det, så der skal mere en bare lidt
hjemmeside og et par ord til overtale ham

Kim Larsen