E-Mail
webnoob 5265
[Hamster] Filtrering på Netsky o.l.
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-03-04 22:56

Min kærestes mailadresse er begyndt at modtage en del virus (vist
primært Netsky/B). De bliver opdaget og blokeret af virusskjoldet,
men det genererer så til gengæld et hav af advarselsbokse om at
filen X:\hamsterdir\Mails\postkassedir\xxxx.msg indeholder virus.

Er der en enkel og effektiv måde at filtrere på disse mails i
hamsteren - eller kan de fx fanges med SpamPal? (der er
installeret, men ikke aktiv på den pågældende mailkonto).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Carl Drud

Dato : 20-03-04 01:23

On Fri, 19 Mar 2004 22:55:55 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> filen X:\hamsterdir\Mails\postkassedir\xxxx.msg indeholder virus.
>
> Er der en enkel og effektiv måde at filtrere på disse mails i

# Typische Merkmale vom Wurm W32/Netsky.b (Moodown.b)
kill() Subject: {^(Re: ){0,}(my|your|here is the){0,1} {0,1}(details|document|message|music|picture|product|software|text|website)$} +@Content-Type:"multipart"
kill() Subject: {^(Re: ){0,}(approved|fake|here|hey|hi|hello|information|stolen|thanks\!|unknown)$} +@Content-Type:"multipart"
kill() Subject: {^(Re: ){0,}(excel|word){0,1} file$} +@Content-Type:"multipart"
kill() Subject: {^(Re: ){0,}(read it immediately|something for you)$} +@Content-Type:"multipart"

Fra siden:

http://spamabwehr.sakrak.net/spam-filter/wizard/

Carl

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-03-04 23:02

Carl Drud skrev:

> Fra siden:
>
> http://spamabwehr.sakrak.net/spam-filter/wizard/

Tak.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-04 10:36

Carl Drud skrev:

> Hvis det skulle have interesse, var den her i hamster.de.misc.
> Kræver dog min. beta 2.0.2.0

Ah - det har stor interesse. Nok til at jeg vil forsøge mig med en
betainstallation.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-04 22:08

Henrik K Hansen skrev:

> Så vælg 2.0.4.0
>
> Der er top only filter, unless filter, og du kan include en
> whiteliste.

Jeg er i sving.

NB: Bemærkede lige at linket fra
<http://www.tglsoft.de/misc/links_en.htm> til din Hamsterside er
forkert (der mangler et kolon efter http).

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-03-04 16:24

Henrik K Hansen skrev:

> Her er der et http:// for meget

Det er det samme her. Jeg så ikke ordentligt efter i går.

> men kan man ikke finde ud af at rette det, kan man heller ikke
> finde ud af bruge Hamsteren, så se det som en test.

O.k.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carl Drud

Dato : 22-03-04 18:00

On Sun, 21 Mar 2004 23:02:10 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Tak.

Velbekomme.

Hvis det skulle have interesse, var den her i hamster.de.misc. Kræver
dog min. beta 2.0.2.0

http://groups.google.com/groups?as_q=&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=&as_usubject=&as_uauthors=&as_umsgid=c3hfgj%24k2j%2407%241%40news.t-online.com

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 23-03-04 14:25

Fra : Carl Drud

Dato : 23-03-04 18:29

On Tue, 23 Mar 2004 14:24:32 +0100, Henrik K Hansen wrote:

> du kan include en whiteliste.

Er det stadig den her du benytter?

http://home.pages.at/daut/hamster/ausadr.htm

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 23-03-04 18:34

On Tue, 23 Mar 2004 10:36:28 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Ah - det har stor interesse. Nok til at jeg vil forsøge mig med en
> betainstallation.

Gå roligt igang, ver.2.0.4.0 virker fortrinligt. Lidt tips og tricks:

http://home.pages.at/daut/hamster/mailfilter.htm

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 23-03-04 19:17

Carl Drud, du skrev:

> Er det stadig den her du benytter?
>
> http://home.pages.at/daut/hamster/ausadr.htm

Ja, men min whiteliste oprettede jeg længe inden, jeg opdagede det
script, nu bruger jeg scriptet til at vedligeholde og udvide min
whiteliste.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 24-03-04 14:47

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev: